Strategy to Introduction of Scientific Results in the Primary School

Main Article Content

Mercedes Camejo Puentes
Daniel Agustín Rojas Plasencia
Mirian Camejo Puentes

Abstract

The article presents a strategy to optimize the process of introducing scientific results related to the teaching-learning process of Geometry in Primary School. The strategy focuses on the socialization of scientific results, in training and stimulation of directives and teachers for the development of innovation projects. The experience was developed in the municipality of Pinar del Rio. Among the most outstanding results are the training of directives and teachers as well as the elaboration of projects of institutional innovation, related to the process of teaching and learning Geometry.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Camejo Puentes, M., Rojas Plasencia, D. A., & Camejo Puentes, M. (2016). Strategy to Introduction of Scientific Results in the Primary School. Mendive. Journal on Education, 14(2), 195–202. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/887
Section
ARTICLES

References

- Ballester, S. (1995). Cómo sistematizar los conocimientos matemáticos. Editorial Academia. Ciudad de la Habana.

- Barcia Martínez, R. (2000). La preparación geométrica de los estudiantes de la licenciatura en educación primaria. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

- Camejo Puentes, M. (2014). Estrategia para la introducción de los resultados científicos relacionados con el proceso de enseñanza aprendizaje de la Geometría. Tesis presentada en opción al título académico de Master en Educación. Pinar del Río.

- Escalona, D. M. (1944). La enseñanza de la geometría demostrativa. En Revista de la Sociedad Cubana de Ciencias Físicas y Matemáticas, 6.

- Jara, O. (2012). La sistematización de experiencias: práctica y teoría para otros mundos posibles. Costa Rica: CEP, CEAAL, Intermon-Oxfam.

- Programas. (2009). Matemática. Educación primaria. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

- Rizo, C. (1987). Sobre la historia de la enseñanza de la Geometría en los niveles medio y elemental en Cuba. Revista Varona, 18.

- Rodríguez del Castillo, M. A. (2009). Sistematizar la sistematización. CEEISPEJV Conferencia Taller de Sistematización.

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.