Introduction of Scientific Results in Cuban Education

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Mercedes Camejo Puentes
Daniel Agustín Rojas Plasencia
Mirian Camejo Puentes

Abstract

The article addresses one of the main problems of educational scientific activity: the transformation of the educational reality through the introduction of scientific results. It contains a brief systematization of the theoretical foundations related to the introduction of scientific results in Education, from the authors´ critical view point, as well as a systematization of the main contributions of studies on the subject in Cuba.

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How to Cite
Camejo Puentes, M., Rojas Plasencia, D. A., & Camejo Puentes, M. (2016). Introduction of Scientific Results in Cuban Education. Mendive. Journal on Education, 14(4), 333–338. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/886
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ARTICLES
Author Biographies

Mercedes Camejo Puentes, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca.

Licenciada en Educación, Especialidad Matemática.  Profesora Jefe de Disciplina Departamento Primaria-Facultad Educación Infantil. Máster en Ciencias de la Educación. Profesora Auxiliar.

Daniel Agustín Rojas Plasencia, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca.

Licenciado en Educación Primaria. Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular. Profesor Departamento Primaria-Facultad Educación Infantil.

Mirian Camejo Puentes, Universidad de Pinar del Río Hermanos Saíz Montes de Oca.

Licenciada en Educación, Especialidad Matemática. Máster en Cultura Económica y Política. Profesora Auxiliar. Metodóloga de la Dirección de Relaciones Internacionales.

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