The integration of research, computer and information skills in the scientific and research training process

Main Article Content

Alina Alfonso Morejón
Hendy Maier Pérez Barrera
Juan Lázaro Márquez Marrero

Abstract

Improving the scientific and research training of graduates from teaching training careers helps to strengthen the ir preparation to fulfill their professional duties, so that a continuous process of social transformation is achieved and adequate levels of interrelation between ensuring both "know" and "how to do" in science, and between the scientific process and the te chnological and informatio nal components of this training are fulfilled . This article approaches the necessary integration of research , computer and information skills.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Alfonso Morejón, A., Pérez Barrera, H. M., & Márquez Marrero, J. L. (2014). The integration of research, computer and information skills in the scientific and research training process. Mendive. Journal on Education, 12(4), 450–456. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/737
Section
ARTICLES

References

Varona, E.J. (1981): Bosquejo histórico de la educación en Cuba, Editorial Ciencias Sociales. La Habana.

Leontiev, A. N. (1982). La actividad en la Psicología. Ciudad de La Habana. Editorial de Libros para la Educación.

Rubinstein, J. (1967). Principios de Psicología General. La Habana: Ediciones Revolucionarias.

Petrovski, A,V(1981). Psicología General. -- Moscú : Editorial Progreso.

Talízina, N. (1985). Psicología de la enseñanza. Moscú: Progreso.

Fuentes, H., y Mestre, U. (1997). Curso de Diseño Currícular. Santiago de Cuba: Universidad de Oriente.

Álvarez, C (1999). Didáctica. La escuela en la vida. La Habana: Pueblo y Educación.

Bermúdez S, R; Rodríguez R, M. (1996).Teoría y Metodología del aprendizaje, Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

González, E. 1998.La era de las nuevas tecnologías. Editorial Pablo de la Torriente. La Habana. Cuba

Hurtado,F.(2005):La habilidad procesar datos cuantitativos en la enseñanza dela matemática de la secundaria básica. Material digital. Disponible en CD-ROM.

Colle R.(2005). Procesos documentales y gestión de información. Razón y Palabra 2005.

Expósito R., C(2003 b): Las TICs y nuevas estrategias de aprendizaje. Material del Curso elementos para contextualizar la informática educativa actual” del V Encuentro Taller sobre la enseñanza de la matemática y la informática. ISP “E. J.Varona”.

Fernández, F. (2001). Cómo enseñar Tecnologías Informática. Ciudad de la Habana. Editorial Científico –Técnica. 14. Bunge, M. (1972). La investigación científica. La Habana: Editorial Ciencias Sociales.

Bernal, A. http://www.tryscience.org/es/parents/wsml: ¿Por qué es tan importante una buena formación científica para todos? Colombia.

Best, J. (1972). Cómo investigar en educación. Madrid: Editorial Morata S.A,

Arnal, J. et al (1992). Investigación Educativa. Fundamentos y metodología. Barcelona: Editorial Labor.

Campistrous Pérez, L. Y Rizo Cabrera, C. (1998). Indicadores e investigación Educativa. Material mimeografiado. La Habana.

Castaño Oliva, R. (1997). Metodología de la Investigación educativa: Una introducción. Impresión ligera. ISPETP.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.