Problem solving in Technical and Vocational Education: a student's view
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Almeida, J. R. D., & Cravo, J. (2021). Ideias de licenciandos em matemática sobre álgebra escolar. Educação Matemática em Revista, 26(73), 95-108. http://funes.uniandes.edu.co/24009/
Arnaiz Rey, A., de Musholovela, J. da S. A., & González Fernández, A. (2019). A virtualização no processo de ensino-aprendizagem das ciências exactas. RAC: Revista Angolana de Ciências, 1(1), 117-135. http://portal.amelica.org/ameli/jatsRepo/400/4001717009/
Barros Nunes, C., dos Santos Costa, M., & Santos Talher, M. (2019). As dimensões da criatividade no contexto da resolução de problemas matemáticos. Ensino em Re-Vista, 26, 1195-1216. https://doi.org/10.14393/ER-v26nEa2019-11
Caraballo, C., Meléndez, R., Delgado, P.L. (2022). La prevención en el proceso de atención diferenciada en la temática Ecuaciones Exponenciales de onceno grado. In Libro de Autores, C. (2022). Pedagogía, didáctica y práctica social. ISBN: 978-0-3110-0038-8, EAN: 9780311000388, UPC: 978031100038, BIC: PDR. Editorial Tecnocientífica Americana. https://doi.org/10.51736/eta.vi.53
Díaz, L., & Careaga, M. (2021). Análisis acerca de la resolución de problemas matemáticos en contexto: estado del arte y reflexiones prospectivas. Revista de Espacios, 42(1), 1-15. https://doi.org/10.48082/espacios-a21v42n01p11
Martínez-Padrón, O. J. (2021). El afecto en la resolución de problemas de Matemática. RECIE. Revista Caribeña de Investigación Educativa, 5(1), 86-100. https://doi.org/10.32541/recie.2021.v5i1.pp86-100
Meléndez, R., Páez, M. (2020). Las actitudes con relación a las matemáticas y el desempeño algebraico en la asignatura matemática. Mendive.Revista de Educación, 18(4), https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2011
Ministerio de Educación (2020). Adaptaciones Curriculares para el Curso Escolar 2020-2021. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.
Nunes, C. B.; Costa, M. Dos S.; Talher, M. S. (2019). As dimensões da criatividade no contexto da resolução de problemas matemáticos. Ensino em Re-Vista, 26(Especial),1195-1216, http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/52071
Pico, R., Díaz, O y Escalona, M. (2017). Enseñanza y aprendizaje del cálculo diferencial aplicando el asistente matemático Derive. Tecnología educativa, 2(1), https://tecedu.uho.edu.cu/index.php/tecedu/article/view/25
Possamai, J. P.; Silva, V. C da. (2020). Comunicação Matemática na Resolução de Problemas. Revista da Sociedade Brasileira de Educação Matemática (Remat), 17, 1-15, https://www.revistasbemsp.com.br/REMat-SP/article/view/277/pdf
Povea, E. (2020). Resolución de problemas matemáticos en GeoGebra. Revista do Instituto GeoGebra Internacional de São Paulo, 9(1), 26-42. http://dx.doi.org/10.23925/2237-9657.2020.v9i1p26-42