Depth analysis on the implementation of the evaluation system in the careers taught at the University of Pedagogical Sciences "Rafael Maria de Mendive"

Main Article Content

Carlos Luis Fernández Peña
Débora Mainegra Fernández
Deogracia Hernández Rodríguez

Abstract

The assessment of learning and the quality of the design and it s application take a special interest in all educations for the functions recognize d to this component of teaching. The University is especially important to develop in students the skills that enable them to become competent professionals in which evaluat ion processes are important. This article offers a way to evaluate the quality of implementation of the evaluation system in teacher training.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fernández Peña, C. L., Mainegra Fernández, D., & Hernández Rodríguez, D. (2011). Depth analysis on the implementation of the evaluation system in the careers taught at the University of Pedagogical Sciences "Rafael Maria de Mendive". Mendive. Journal on Education, 9(3), 207–214. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/463
Section
ARTICLES

References

Carnota, O (1999). Teoría general de los sistemas. Universidad de la Habana. Ediciones universitarias.

Colectivo de Autores (1980). IV Seminario Nacional a Dirigentes, Metodólogos e Inspectores de las Direcciones Provinciales y Municipales de Educación. MINED. Parte II. La Habana.

Colectivo de Autores (1984). VIII Seminario Nacional a Dirigentes, Metodólogos e Inspectores de las Direcciones Provinciales y Municipales de Educación. MINED. Parte III. La Habana.

Colectivo de Autores (2000). “La concepción de la evaluación y los problemas de su aplicación en la practica escolar”. Ministerio de Educación de la República de Cuba. Documento Digitalizado.

Delors, J(1997). “La Educación encierra un tesoro”. Informe de la UNESCO a la Comisión Internacional sobre Educación para el siglo XXI.

Pérez, O (2006). “¿Cómo diseñar el sistema de evaluación del aprendizaje en Matemática?”. Revista Latinoamericana de Matemática Educativa, junio, año/vol. 9, número 002. Comité Latinoamericano de Matemática Educativa. Distrito Federal, México, pp 257-297.

Valle, A. D(2007). Metamodelos de la investigación pedagógica. Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. Ministerio de Educación, Cuba. Ciudad de la Habana. Documento digitalizado.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.