Current trends in the formation and development of skills in computer engineering career

Main Article Content

Roberto Barrera Jiménez
Juan Silvio Cabrera Albert
Hendy Maier Pérez Barrera

Abstract

This article focuses on the study of major trends in the formation and development of computer skills, a determining factor so that the students of computer engineering career can express greater potential in solving computational problems, conceiving the process of skill formation managing components of an object on the basis of a theoretical model, that conceives a typology of exercises, taking into account the programming paradigm object-oriented from an approach of database problems, with an interdisciplinary char acter, where there are articulated the described structure of actions and operations defined by the stages of formation and mode of professional activity, in coordination with the methodological work of the specialty , discipline and academic year.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Barrera Jiménez, R., Cabrera Albert, J. S., & Pérez Barrera, H. M. (2011). Current trends in the formation and development of skills in computer engineering career. Mendive. Journal on Education, 9(3), 193–200. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/455
Section
ARTICLES

References

Addine Fernández Fátima & Sálamo Sobrado Ignacio. La interdisciplinariedad. Reto para las disciplinas en el currículo. Alternativa metodológica interdisciplinaria con el vocabulario en la secundaria básica. Publicación electrónica. La Habana, Cuba. 2005.

Álvarez de Zayas, Rita M. El desarrollo de habilidades en la enseñanza de la Historia. Material mimeografiado. ISP "Varona". [s.a]. -- Ciudad de La Habana.

Álvarez de Zayas, Carlos M.: La escuela integrada a la vida. Pedagogía` 93. Ciudad de la Habana. 1993. ___________________.. Metodología de la Investigación Científica. Centros de Estudios de Educación Superior. Universidad de Oriente. Publicación Electrónica. Santiago de Cuba, Cuba; 1995.

___________________. La Pedagogía como ciencia. Epistemología de la educación. Publicación electrónica. La Habana, Cuba; 1995.

___________________ Hacia una escuela de excelencia, Editorial Academia, La Habana, 1994.

Álvarez Pérez Marta. La interdisciplinariedad en la enseñanza – aprendizaje de las ciencias. Ministerio de Educación. La Habana, Cuba; 2000

Barreras Hernández, Felicito.: Modelo pedagógico para la formación y desarrollo de las habilidades, hábitos y capacidades. Material docente básico. IPLAC. La Habana. 1997.

Bermúdez, R. y M. Rodríguez: Teoría y Metodología del aprendizaje. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana. 1996

Colectivo de autores del ISPEJV. Hacia una concepción del aprendizaje desarrollador. La Habana, Cuba; 2001.

Colectivo de autores del MINED. Cuba: Hacia una sociedad de la información justa, equitativa y solidaria. Publicación electrónica. La Habana, Cuba; 2003.

Delgado,J.R.La enseñanza de la resolución de problemas matemáticos Dos elementos fundamentales para lograr su eficacia: la estructuración sistémica del contenido de estudio y el desarrollo de las habilidades generales matemáticas. (Tesis en opción a grado científico de doctor en ciencias pedagógicas). La Habana.1999.

Expósito Ricardo Carlos. Algunos elementos de metodología de la Enseñanza de la Informática. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona. Facultad de Ciencias. La Habana, Cuba; 2001

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>