The quality management in the Special Education career: a path to excellence
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Bravo Echevarría B., Fernández Peña, C, Mainegra Fernández, D. (2017). La evaluación de impacto del proceso de formación de profesores". Mendive. Revista de Educación, 15(1), 41-56. Recuperado de: http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1002
Consejo de Europa (2001). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Guillén Vivas, X., Almuiñas Rivero, J., Galarza López, J., Alarcón Ramírez, L., Loor Avila, K., & Gallegos Macías, M. (2018). Autoevaluación institucional con fines de acreditación en las Instituciones de Educación Superior de América Latina. Educación Médica Superior, 32(1). Recuperado de http://ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/1393
Martínez Iñiguez, JE. López Ramírez, E. & Pacheco Camacho, O. (2019). Acreditación de la calidad en la educación superior de América Latina. Una visión socioformativa. Atenas, 3(47), 34-51. Recuperado de https://atenas.reduniv.edu.cu/index.php/atenas/article/view/488
McPherson, M. (2013). Experiencia en procesos de acreditación institucional universitaria en Panamá. Su impacto en la mejora de la educación superior en el corto plazo. Revista Congreso Universidad, 2013. [Internet]. II(1). [Citado. Feb. 12. 2018] Recuperado de: http://www.congresouniversidad.cu/revista/index.php/rcu/article/download/459/427
Meléndez Ruiz, R., Páez Paredes, M., & Miranda Izquierdo, J. (2017). Estrategia para la acreditación de carreras en la Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saíz Montes de Oca". Mendive. Revista de Educación, 15(3), 316-326. Recuperado de http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1146
Ministerio de Educación Superior de Cuba. Junta de Acreditación Nacional. (2018). Sistema de Evaluación y Acreditación de Carreras Universitarias (SEA-CU). En: Manual de Implementación perfeccionado. La Habana: MES.
Oramas, R., Cunill, M., Márquez, N., & Jordán, T. (2015). Experiencias en evaluación y acreditación de carreras. Educación Médica Superior. 30(1). Recuperado de http://www.ems.sld.cu/index.php/ems/article/view/665/329
Scheele, J., y Brunner, J. (2009). Procesos de acreditación: Información e indicadores. Universidad Diego Portales: Centro de Políticas Comparadas de Educación. [Internet]. [Citado. Feb. 12. 2018] Recuperado de: https://www.cna.gov.co/1741/articles-186502_JScheele.pdf