Cultural Publics formation, from the integration of the cultural and educational, in the educational mission of the Cultural Community Institutions

Main Article Content

Mirtha Numa Rodríguez
Félix Sánchez Rodríguez
Raquel Diéguez Batista

Abstract

The formation of cultural audiences, though it has been at the core of all contemporary cultural politics, is a task that cultural institutions have failed to address fully even though the investigations carried out on cultural consumption. This article addresses some theoretical considerati ons on which this training is assumed, as a pedagogical process that must develop community cultural institution and suggests some ideas about a Conception .

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Numa Rodríguez, M., Sánchez Rodríguez, F., & Diéguez Batista, R. (2015). Cultural Publics formation, from the integration of the cultural and educational, in the educational mission of the Cultural Community Institutions. Mendive. Journal on Education, 13(3), 319–325. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/767
Section
ARTICLES

References

Báxter Pérez, E, A. Amador Martínez y M. Bonet Cruz: “La escuela y el problema de la formación del hombre”, Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2002.

Fernández Díaz, A.: Algunas consideraciones sobre el cómo en la interrelación de los centros docentes y la comunidad, Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2008.

Fuentes González, H.: Didáctica de la Educación Superior, Impreso en Santa Fe de Bogotá, Colombia, 2000.

González, J. A. (1994):” La transformación de las ofertas culturales y sus públicos en México”. Revista Estudios sobre las Culturas Contemporáneas. Vol. VI, No. 18, p. p 51-70.

Gutiérrez, G.: ¿Cómo acercarnos a nuestros públicos? ,Editado en Colección Punto de Partida, La Habana,2010

Hart, A.: Discurso pronunciado en el III Congreso de la UJC, 3 de abril de 1977. En Del Trabajo Cultural, Editorial Ciencias Sociales, Ciudad de La Habana ,1978.

Ibarra, L. M.: Psicología y Educación. Una relación necesaria, Editorial Félix Varela, La Habana, 2005

Jiménez, L. , O. Arbeláez: Desarrollo de públicos, recaudación de fondos y marketing cultural. Disponible: trabajaen.conaculta.gob.mx/convoca/anexos/022.pdf (consulta: 2014,marzo 4)

Jiménez, L., K. Miranda: Gestión Cultural para profesionales y administradores de proyectos artísticos, Editorial Miranda Foundation, México, 2001.

Rivero, J. L.: “El fomento y creación de públicos”, s/e, España, 2008. Téllez, O.: “Públicos consumidores culturales”, 2010. Disponible: http://www.icesi.edu.co/consumidores_culturales.pdf (consulta2014, marzo 11)

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.