Didactic - methodological reflections for the preparation of intermediate level educators in references to the stimulation of the thought in the preschool age

Main Article Content

Mercedes Eligia Martínez Pérez

Abstract

This article is an approach to preschool special ty in upper secondary teacher training; it is given, concerning the development of thinking in preschool, considerations about its stimulation from t he use of didactic methodological procedures; intellectual skills that best work in these ages are specified; their actions and operations and indicators are suggested to evaluate this pro cess.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martínez Pérez, M. E. (2014). Didactic - methodological reflections for the preparation of intermediate level educators in references to the stimulation of the thought in the preschool age. Mendive. Journal on Education, 13(1), 47–54. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/678
Section
ARTICLES

References

- LIUBLINSKAIA, A. A. Psicología infantil. - Ciudad de La Habana: Ed. de libros para la Educación, 1981—p.242.

- RUBINSTEIN, S.L. El desarrollo de la psicología. Principios y métodos – Ciudad de la Habana. Ed. Pueblo y Educación, 1979 p. 71-95.

- LOPEZ HURTADO, J. El proceso educativo para el desarrollo integral de la primera Infancia/Ana María Siverio Gómez. - Ciudad Habana: UNICEF, 2005. - -15, 36 y 37 p.

- LIUBLINSKAIA, A. A. Psicología infantil. - Ciudad de La Habana: Ed. de libros para la Educación, 1981. 1981. —p.- 272.

- DOMINGUEZ PINO, M. Principales modelos pedagógicos de la Educación preescolar / Franklin Martínez Mendoza.--Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2001, - - 48 y 54 p.

- VENGUER, L. A. Temas de psicología preescolar - Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1982.

- DOMINGUEZ PINO, M. y MARTÍNEZ MENDOZA. F. Principales modelos pedagógicos de la Educación preescolar / Franklin.--Ciudad de La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2001.

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.