Methodological strategy for the development of the ability to calculate in junior high school students

Main Article Content

Wilmer Valle Castañeda

Abstract

The strategy that it is proposed has as end to contribute to the development of the calculation abilities in the students, as of constituting this a problematic detected in the development of the process of learning teaching in the last ones five years. The same it is applied through the execution of the methodological work system of the school. This strategy will permit to propose to the student a generalizing procedure to resolve any type of calculation.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Valle Castañeda, W. (2016). Methodological strategy for the development of the ability to calculate in junior high school students. Mendive. Journal on Education, 14(3), 220–226. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/855
Section
ARTICLES
Author Biography

Wilmer Valle Castañeda, Universidad Hermanos Saíz Montes de Oca

Licenciado en Educación, especialidad de Matemática. Instructor.

References

- Addine Fernández, F. (2004). Didáctica: teoría y práctica. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

- Bernabeu Plous, M. (2005). Una concepción didáctica para el aprendizaje del cálculo aritmético en el primer ciclo. Tesis en opción al grado de doctora en ciencias pedagógicas. Ciudad de la Habana.

- De Guzmán, M. Gil, P. D. (1990). “Para pensar mejor”. Barcelona: Editorial Labor.

- Galperin, P.Y. (1981). Sobre el método de formación de acciones intelectuales por etapas. Antología de la psicología evolutiva y pedagógica. Moscú.

- Geissler, E. et al. (1981). Metodología de la enseñanza de la Matemática de 1 a 4 grado. Segunda parte. La Habana. Editorial Pueblo y Educación.

- MINED. (2014). Resolución Ministerial 200. Reglamento de trabajo metodológico del Ministerio de Educación. Ciudad de la Habana: Editorial Pueblo y educación.

- Rizo Cabrera, C. (1983). La formación de habilidades y capacidades en la enseñanza de la matemática. Revista Educación, 13, 46 – 55.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.