Distance Education to enhance teaching and learning process

Main Article Content

Mirna Garcia Serrano
María del Carmen Carrillo Hernández
Yudania Hidalgo Cabrera

Abstract

Given the importance of using what's known as Distance Education as a channel of virtual intercom through the network between teachers and students and also as a way to enhance the teaching-learning process, it is considered appropriate to make some re flections on this type of education, in order to encourage professionals of pedagogical sciences universities to use the tools that enable the development of Distance Education in terms of paradigms used nowadays, such as "Learning to learn", which is scal ed in these universities to "Learning to teach."

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Garcia Serrano, M., Carrillo Hernández, M. del C., & Hidalgo Cabrera, Y. (2012). Distance Education to enhance teaching and learning process. Mendive. Journal on Education, 10(3), 235–240. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/538
Section
ARTICLES

References

iBanco Mundial. Construir Sociedades de Conocimiento: Nuevos desafíos para la Educación Terciaria. 2003 En: http://www.worldbank.org/education/tertiary/documents/CKS-spanish.pdf. p xvii

iiCasas Armengol, M. Ilusión y realidad de los programas de educación superior a distancia en América Latina, Proyecto especial 37 de educación a distancia, O.E.A 1982, Pág. 11

iiiGarcía, J. L. Un modelo de análisis para la evaluación del rendimiento académico en la enseñanza a distancia. Madrid, OEI, 1986, Pág. 10

ivGuedez, V. Las perspectivas de la educación a distancia en el contexto de la Educación Abierta y Permanente, en Boletín Informativo de la Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia, num. 3, Madrid, 1984. Pág.7

vMontoto Fernández, C. y Montes de Oca Richardson, M. Aspectos a garantizar en la confección de cursos virtuales. Universidad de la Habana, Cuba, 2003. En: Primer Congreso Virtual Latinoamericano de Educación a Distancia. Pág. 6

viNeira López, A. La selección de plataformas tecnológicas para la Educación a Distancia. Instituto Pedagógico Latinoamericano y Caribeño (IPLAC). 2006, Pág. 1

viiLima Montenegro S. Sistema de trabajo ISP-IPLAC para la Educación a distancia con uso de las TIC para la superación de docentes. Instituto Pedagógico Latinoamericano y Caribeño, Cuba, 2006.

Similar Articles

<< < 1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.