Didactic concept of integration of knowledge in thecareer of Environmental Engineering

Main Article Content

Arturo Andrés Hernández Escobar

Abstract

Professional training in thecareer of EnvironmentalEngineering, StateUniversity of southern Manabí, Republic of Ecuador, claimingitscontinuousimprovement to achieveexcellencegraduate. Theaim of theworkis to support a didactic concept fortheintegration of knowledge at thelevel of basic training CareerEnvironmentalEngineering. Fromthedidactic concept proposedenvironmental training isenhancedstudent, forwhich a non-experimental design, qualitative in developingthemethodologywasapplied. themethod of analysis and synthesis, as well as theliteraturereviewwasused. Theanalysis, from a didactic concept, allowsyou to design a methodologyforintegratingknowledge in thecourseIntroduction to theStudy of EnvironmentalSciences, which has theresponsibility to initiatetheprocess of identifyingstudentswiththeexercise of theprofession, and therefore rectorar theprocess of integratingtherest of thesubjectstaught at thatlevel, as themostappropriateway to taxprofessional to be trainedprofile. employmentisrecommendedbytheteaching staff of academicstudy, a system of activities favorable set of allsubjectsworkfromaninterdisciplinaryconception to organicallyintegrateitscontentsaboutthetransverse axis of EnvironmentalEducation, structured in threedimensions, curricular, extracurricular and community and contextualized in the inclusive educationprojectlevel training.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hernández Escobar, A. A. (2017). Didactic concept of integration of knowledge in thecareer of Environmental Engineering. Mendive. Journal on Education, 15(2), 143–158. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1043
Section
ARTICLES
Author Biography

Arturo Andrés Hernández Escobar, Universidad Estatal del Sur de Manabí

Ingeniero Ambiental. Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor Titular Principal

References

Addine, F. (2000). Diseño Curricular. Instituto Pedagógico Latinoamericano y Caribeño. Recuperado 13 de octubre de 2016, a partir de https://dcedutecnica.wikispaces.com/file/view/Libro+Dise%C3%B1o+Curricular+F.Addine.pdf

Artaraz, K., & Calestani, M. (2013). Vivir bien, entre utopía y realidad. Bogotá - Colombia: Tabula Rasa.

Carreño, A. (2012). Modelo y procedimientos de apoyo para la gestión pública de la calidad de vida. Zona 4: Manabí-Santo Domingo de los Tsáchilas, Ecuador. (Tesis Doctoral). Universidad de Matanzas «Camilo Cienfuegos», Matanzas, Cuba.

Chávez Chóez, M. (2015). Manejo de residuos sólidos en la Ciudadela Municipal «La FAE» de la ciudad de Jipijapa, provincia de Manabí. (Tesis presentada en opción al grado académico de magíster en Administración Ambiental). Universidad Estatal del Sur de Manabí., Ecuador.

Correa, R. (2017). La década ganada. Discurso pronunciado por el 10mo Aniversario de la Revolución Ciudadana. Asamblea Nacional. República del Ecuador.

Fernández Sanfiel, I., & Romero Pacheco, E. (2012). La formación ambiental: componente de la formación general integral del estudiante universitario. Revista IPLAC. Publicación Latinoamericana de Educación, 2. Recuperado a partir de http://www.revista.iplac.rimed.cu/index.php?option=com_content&view=article&id=154:la-formacion-ambiental-componente-de-la-formacion-general-integral-del-estudiante-universitario&catid=19:12-2-a&Itemid=323

Paltan López, J. (2013). Tendencias de la participación ciudadana en el Ecuador contemporáneo. Crítica e Sociedade, 1(3), 3-14.

ULEAM. (2014). Compendio de las tendencias actuales de la Educación Superior. Manta, Ecuador.: Universidad Laica Eloy Alfaro.

UNESUM. (2014). Estatutos de la Universidad Estatal del Sur de Manabí. Universidad Estatal del Sur de Manabí.

Vega, F. (2014). El buen vivir Sumak- Kawsay en la constitución y en el PNMV 2013-2017 del Ecuador. Revista de Ciencias Sociales, 9(1), 180.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.