Some considerations on the complexity of algorithms and comprehension, for development of professional skills of computer engineer

Main Article Content

Roberto Barrera Jiménez
Ana Delia Barrera Jiménez
Luis Enrique Hernández Amaro

Abstract

The present article aims to reflect, from the current conceptions of the process of developing professional skills, computer engineer around the theoretical sign ificance of the complexity of algorithms and the process of comprehension, as an important methodological resource for development of computer systems, taking into account the different phases that typify from software engineering such development.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Barrera Jiménez, R., Barrera Jiménez, A. D., & Hernández Amaro, L. E. (2015). Some considerations on the complexity of algorithms and comprehension, for development of professional skills of computer engineer. Mendive. Journal on Education, 13(2), 112–117. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/713
Section
ARTICLES

References

-Álvarez de Zayas, C. (1999). La escuela en la vida. Didáctica. -- La Habana: Ed. Pueblo y Educación, pp. 71.

-Álvarez de Zayas, C. (1998). Diseño Curricular. Material en soporte digital. Disponible en http://www.ceces.upr.edu.cu

-Cañedo R, et al. (2005). La Informática, la Computación y la Ciencia de la Información: una alianza para el desarrollo. Disponible en http://bvs.sld.cu/revistas/aci/vol13_5_05/aci07505.htm. [Consultado 11 abril del 2001]

-CLARK, H. (1977): Inferences in comprehension. En D. Labergue y N. J. Samuels. (Eds.) Basic processes in reading: Perception and comprehension. Hillsdale, NJ: Laurewnce Erlbaum Associates Press.

-CUETOS, F. (1990): Psicología de la lectura. Diagnóstico y tratamiento de los trastornos de lectura. Editorial Escuela Española. Madrid.

-ELOSUÁ, M. R. (2000): Procesos de la comprensión, memoria y aprendizaje de textos. Editorial Sans y Torres, S. L. España.

-Fuentes, H. (1998). Dinámica del proceso docente educativo de la Educación Superior. Material en soporte digital. Disponible en http://www.ceces.upr.edu.cu [consultado: 25 Junio del 2011]

-Fuentes, H., y Mestre, U. (1997). Curso de Diseño Currícular. Santiago de Cuba: Universidad de Oriente.

-JUST, M. A. Y CARPENTER, P. A. (1995): The capacity tehory of comprehension: new frontiers of evidence and arguments. Psycological Review.

-KINTSCH, W. (1988): El papel del conocimiento en la comprensión del discurso: un modelo basado en la construcción-integración. Revista de Psicología No. 85, PP. 863-94.

-Morenza, L. (1999). Enseñar y aprender. http://ceces.repositorio.upr.edu.cu (Consulta: 23 diciembre 2010).

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>