The improvement of the English language at the University of Pinar del Río

Main Article Content

Martha Arroyo Carmona
Bertha Elena Díaz Herrera
Ileana Galván Vidal

Abstract

The study of the English language as the first foreign language in the Cuban universities has developed a process of continuous improvement, sustained in valuable investigations with concrete proposals, experimentally validated, and with pos itive results in the educational programs that include the determination of the contents, the teaching methods and the evaluation of the learning in the processes of professional's formation. The formation in the English language is linked, also, with the fundamental university processes to give answer to professors ' and students ' requirements. However, it is a great dissatisfaction, in the Cuban professional's formation, the real capacity to be able to communicate professionally in the English language when they graduate at the universities. For that reason, actions are projected to perfect the formation process in English language at the University of Pinar del Río.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Arroyo Carmona, M., Díaz Herrera, B. E., & Galván Vidal, I. (2014). The improvement of the English language at the University of Pinar del Río. Mendive. Journal on Education, 13(1), 55–61. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/679
Section
ARTICLES

References

• Arroyo Carmona, Martha.(1998): Estrategia para el desarrollo del proceso de formación en idioma inglés en la Universidad de Pinar del Río. Universidad de Pinar del Río.

• __________ (2001): La Superación Profesional de los profesores universitarios en la Disciplina Idioma Inglés: Su perfeccionamiento y aplicación en la Universidad de Pinar del Río. Tesis presentada en opción al Grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana.

• Corona Camaraza, Dolores María. (1985): Consideraciones sobre el idioma extranjero en las especialidades no filológicas. IV Conferencia de Ciencias Sociales. Universidad de La Habana.

• __________ (1985): El programa director: una necesidad para el desarrollo de las habilidades y hábitos del idioma extranjero. Tercera Conferencia de Educación Superior. Universidad de La Habana.

• __________ (1985):El idioma extranjero en la educación superior: disciplina e instrumento de trabajo y cultura. En Revista Cubana de Educación Superior. Vol. III. No. 2-3.

• __________ (1988): El perfeccionamiento de la enseñanza de lenguas extranjeras a estudiantes no filólogos en la educación superior cubana. Tesis presentada en opción al Grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana. 6

• __________ (1992): La enseñanza del idioma inglés en la Universidad de La Habana a partir de la Reforma Universitaria. En Revista Cubana de Educación Superior. Vol. 12 No. 2 DDM/MES. La Habana.

• ___________ (1993): English: the Most Widely Taught Foreign Language in Cuba (1960-1990). Ponencia presentada en Conferencia de TESL’93. Toronto, Canadá.

• ___________ (1997): La ideología lingüística y su influencia en la enseñanza y desarrollo de las lenguas extranjeras. Ponencia. Pedagogía’ 97.

• UNESCO (1996): La Educación Superior y el conjunto de sistemas educativos. CRESALC. La Habana.

• _________(1998): Declaración Mundial sobre la Educación Superior en el siglo XXI: Visión y Acción. Conferencia Mundial sobre la Educación Superior. París.

• _________ (1998): Marco de acción prioritaria para el cambio y el desarrollo de la educación superior. Conferencia Mundial sobre la Educación Superior. París.

• _________ (1995): Documento de política para el cambio y desarrollo de la Educación Superior. París.

• El perfeccionamiento del idioma inglés en las universidades cubanas. Documento para el Consejo de Dirección del Ministerio de Educación Superior. Fotocopia. Noviembre de 2013.

• Sobre la estrategia de idioma inglés. Documento para los vicerrectores docentes. Fotocopia. Febrero 2014.

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.