The use of Technological Means of Teaching with professional approach in the initial formation o f professors of Marxism-Leninism and History

Main Article Content

Ismary Fabé González

Abstract

This article presents the use of technological teaching aids with a professional approach in the initial formation of professors of Marxism Leninism and History specialty in the University of Pedagogical Sciences in Pinar del Río and it has as objective: to analyze from the theoretical point of view the use of teaching aids and precisely the technological ones, as well as the determinations that are necessary for their appropriate use with a professional approach.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fabé González, I. (2014). The use of Technological Means of Teaching with professional approach in the initial formation o f professors of Marxism-Leninism and History. Mendive. Journal on Education, 12(2), 193–198. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/661
Section
ARTICLES

References

Álvarez de Zayas. C.M. La Universidad. Sus Procesos y su evaluación institucional. Pedagogía Universitaria. Material digitalizado.P:15.

González Castro. V. “Medios de enseñanza”. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.

Díaz Pendás. H. (2002).Enseñanza de la Historia. Selección de lecturas. Editorial Pueblo y Educación. P: 51.

Portal Domingo. R. LA DIDÁCTICA Y LOS MEDIOS DE ENSEÑANZA. SU UTILIZACIÓN EN LA ACTUALIDAD. ICCP, Cuba. Material digitalizado. P: 4 y 5.

Addine Fernández Fátima y coautoras (2004). Didáctica: Teoría y práctica. Editorial Pueblo y Educación. Pag.16.

Fernández Rodríguez Bertha y Julia García Otero: Tecnología Educativa: ¿Sólo recursos técnicos? En Selección de lecturas sobre medios de enseñanza. Pp.: 14-24.

Area M. M. (2005). Tecnologías de la información y comunicación en el sistema escolar. P: 12.

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.