Writing in the teaching-learning process of English for Specific Purposes in the Medical Sciences

Main Article Content

Nelson Torres García
Carlos Correa Fernández

Abstract

The developm ent of the sk ill of writing is closely related to the approach to the comprehensive training for the teaching - le arning process of English with Specific Purpos es at the Higher Medical Education Centers in Cuba whose main goal is to enhance the linguistic com petence for the oral and written communication of the future graduates in the medical s ciences. The main objective of this paper is to lay the foundations of the importance of writing through the English with Specific P urposes for the students of medicine in the Higher Medical Education centers in Cuba.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Torres García, N., & Correa Fernández, C. (2013). Writing in the teaching-learning process of English for Specific Purposes in the Medical Sciences. Mendive. Journal on Education, 11(4), 403–409. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/624
Section
ARTICLES

References

-Velasco, Bueno, Concepción y López, González, Fernando, Programa de la Disciplina Inglés VII y VIII, La Habana, marzo 2009. 2-Bueno, C. (2001). Apuntes acerca de la enseñanza del inglés en las escuelas de medicina en Cuba. Humanidades Médicas, 1(2),

-Gillet, A.(1996). What is EAP? IATELF ESP SIG. Newsletter, 617-23. 4-Stern, W. (1983). Fundamental concepts in Language teaching. Oxford: Oxford University Press.

-Rivera, S. J. (1998). Some Theoretical Models of the Writing Skills. Manuscrito no publicado.

-Ceballos, Guerra, Raquel (2010). Una metodología para el aprendizaje estratégico de la comunicación escrita en la práctica integral de la lengua inglesa en estudiantes de primer año de la carrera de lenguas extranjeras de la Universidad de ciencias pedagógicas “Rafael María de Mendive”. Tesis de master en ciencias pedagógicas, Universidad de La Habana, Cuba.

-Espinosa, Puig, Sergio, José (2008). La enseñanza comunicativa del inglés con fines específicos: una propuesta teórico-metodológica para la educación postgraduada en las ciencias médicas. Tesis doctoral. Universidad de La Habana, Cuba.

-Pincas, A. (1982). Writing in English, 1,2 and 3. London: Mac Millan. 9- Broughton G, Brumfit C, Flavel R, Hill P and Pincas A.( 1978, 1980) Teaching English as a Foreign Language. Routledge Education Books. University of London Institute of Education.

-Burón, J. (1993). Aprender a Aprender, Introducción a la metacognición. Bilbao: Editorial mensajero.

-Pérez V, M ( 2008), Una metodología, para el aprendizaje estratégico de la escritura en la Práctica Integral de Lengua Inglesa, para estudiantes del primer año del Instituto Superior Pedagógico “ Rafael María de Mendive”. Tesis doctoral. Universidad de Ciencias Pedagógicas. Cuba.

-Lucci, M. A. (2006). La Propuesta de Vigotsky. La Psicología Socio-Histórica. Brasil: Universidad Católica de Sao Pablo.

Romeu, A. (1992). Aplicación del Enfoque Comunicativo en la escuela media. La Habana: IPLAC.

-Zilberstein, J., & Silvestre, M. (2005). Didáctica desarrolladora desde el Enfoque Histórico Cultural.. Mejico: CEIDE

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.