An approach to the results of Entrance Tests to High Education in Pinar del Río, in the 2013 – 2014 course

Main Article Content

Benito Bravo Echevarría
Carlos Luis Fernández Peña
Débora Mainegra Fernández

Abstract

The results reached in the ordinary tests from the entrance to the Superior Education in the County of Pinegrove of the River in the school course 2013-2014 were inferior in the three subjects comparatively with those of the previous course, for what remembered on the part of the MINED, to carry out a profundización study to evaluate with depth the causes of the same ones and to propose the immediate actions to solve such a problem. It was used mainly, for the present study, technical as the interviews in depth and the revision of documents, combined with a procedure of triangulation of data.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bravo Echevarría, B., Fernández Peña, C. L., & Mainegra Fernández, D. (2015). An approach to the results of Entrance Tests to High Education in Pinar del Río, in the 2013 – 2014 course. Mendive. Journal on Education, 13(3), 355–361. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1390
Section
ARTICLES

References

Álvarez, J. L. y Jurgenson, G. (2007) Cómo hacer investigación cualitativa. Fundamentos y metodología. Editorial Paidós, Ciudad de México.

Delgado, J. M. y Gutiérrez, J. (2007) Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Editorial Síntesis, Madrid.

Hernández-Sampieri, R. et al. (1998) Metodología de la Investigación. Editorial Mc´Graw Hill. Ciudad México.

Rodríguez, G; J. Gil y E. García (2002) Metodología de la investigación cualitativa. PROGRAG. Santiago de Cuba.

La Escuela de Educación General. Proyecciones y exigencias educativas. Instituto Central de Ciencias Pedagógicas, 40 p., noviembre 2011.

García Ramis L. y otros Propuesta curricular para la Escuela Básica actual. Fundamentos teóricos y metodológicos. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2006, 160 p.

López, Josefina y otros: Marco conceptual para la elaboración de una teoría pedagógica. Investigación del Grupo Pedagogía, Instituto Central de Ciencias Pedagógicas (ICCP), Ciudad de La Habana, 1998.

Rodríguez, G. et al. (2002) Metodología de la investigación cualitativa. PROGRAG. Santiago de Cuba.

Valle Lima A. Algunos modelos importantes para la transformación de la escuela. Modelos para el diseño curricular. Editorial Academia Ciudad habana, 2008.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>