The necessary presence of constant motivation in the educational process. Reflections and Illustrations

Main Article Content

Irma de las Nieves Hernández López
María Eugenia Garriga Hernández
Ihosvani Baños Hernández

Abstract

In this article the necessary presence of underlying motivation in the teaching-learning process, in this specific case, in the delivery of the conference as a way for university teaching excelle nce consistently exemplified with regard to the subject of accentuation corresponding to the subject of spelling that develops in the first year of the School of Accounting. It is based on the use of situations, drama, elements of culture in its broadest s sense, highlighting those related to the profession, corroborating its importance, to positively affect the ownership of the content and integrity of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hernández López, I. de las N., Garriga Hernández, M. E., & Baños Hernández, I. (2013). The necessary presence of constant motivation in the educational process. Reflections and Illustrations. Mendive. Journal on Education, 11(2), 183–189. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/590
Section
ARTICLES

References

Álvarez de Zayas, Carlos (1996). La pedagogía como ciencia. MES, La Habana, Cuba.

Betancourt Villalba, Amneris (2010). Fundamentos históricos y pedagógicos de la educación. Curso de Maestría en Ciencias de la Educación, Universidad de Pinar del Río, Cuba.

Castellanos Simons, Doris, et al (2008). Para promover un aprendizaje desarrollador. Colección Proyectos. Centro de Estudios Educacionales, ISPEJV, [s.a.], La Habana, Cuba.

Díaz Domínguez, Teresa (1998). Temas sobre Pedagogía y Didáctica de la Educación Superior, Universidad de Pinar del Río, Cuba.

Díaz Domínguez, Teresa (2010). Curso Introductorio. Fundamentos de la nueva Universidad Cubana. Encuentro 3: La Didáctica de la Educación Superior, CECES, Universidad de Pinar del Río, Cuba

Fuentes González, Homero C. (2008). La formación de los profesionales en la contemporaneidad. Concepción científica holística configuracional en la ES. Tesis para el segundo grado en Doctor en Ciencias, Santiago de Cuba.

Hernández López, Irma de las N. (2009). El papel del arte y sus manifestaciones en la enseñanza de lenguas. Reflexiones y experiencias. Didáctica, lengua y literatura. DILL, Vol. 21. Publicaciones Universidad Complutense de Madrid.

Reglamento para el trabajo docente y metodológico en la Educación Superior. Resolución No. 210- 07.

Román Hernández, J.Perspectiva sociosicológica de las relaciones entre capacidades y la motivación. En Temas sobre la actividad y la comunicación. Editorial de Ciencias Sociales. La Habana, 1989.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.