Concepts of learning oral expression in Cuban primary school

Main Article Content

Oscar Ovidio Calzadilla Pérez

Abstract

Theoretical and practical considerations are approached in this article about the learning of the oral expression, which are effects of the research experiences assimilated in the development of the institutional project “Consultant Center for the Stimulation of the Verbal Talent in the School Context", which, in its bond with the Department of Primary Education and the Study Center of in Evaluation of the Quality of the Education, reveal how the dynamics of scientific exchange between the school and the Pedagogical University occurs in the solution of one of the educational problems of the territory.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Calzadilla Pérez, O. O. (2011). Concepts of learning oral expression in Cuban primary school. Mendive. Journal on Education, 10(1), 61–67. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/511
Section
ARTICLES

References

Arias, G. (2005). Cartas al maestro 3. Hablemos sobre la Comunicación oral. Ed. Pueblo y Educación, La Habana.

Calzadilla, O. (2009). Sistematización de la actividad científica y la práctica pedagógica desde la estimulación del talento verbal en escolares primarios. Material docente presentado en opción al Título Académico de

Máster en Ciencias de la Educación, Universidad de Ciencias Pedagógicas “José de la Luz y Caballero”, Holguín.

Calzadilla, O. (2009). Fundamentos metodológicos para la estimulación del talento verbal validados en la práctica educativa de la escuela primaria cubana. Ponencia presentada en el Congreso Internacional Pedagogía 2009, Palacio de Convenciones de La Habana.

Cassany, D. (1994). Enseñar lengua. Madrid. Ed. Grao, España.

García, E. (1992). Lengua y Literatura. Ed. Pueblo y Educación, La Habana.

García, D. (1976). Didáctica del idioma español. Primera parte. Ed. Pueblo y Educación, La Habana.

Parra, M. (1990). La lingüística textual y su aplicación en la enseñanza del español en el nivel universitario. Universidad Nacional de Colombia.

Roméu, A. (2007). El enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. Ed. Pueblo y Educación, La Habana.

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.