Resumen
Autores/as
Palmenia Rodríguez Rojas
Universidad de La Serena
Chile
Profesora de Estado en Matemáticas, Licenciada en Educación en Matemáticas, Magister en Didáctica de la Matemática y Doctora en Didáctica de La Matemática. Actualmente soy académica Jornada Completa, jerarquía asociada, Facultad de Ciencias, Departamento de Matemáticas, Universidad de La Serena.
Referencias
Ball, D., Thames, M. y Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: what makes it special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407.
Copur-Gencturk, Y. y Tolar, T. (2022). Mathematics teaching expertise: A study of the dimensionality of content knowledge, pedagogical content knowledge, and content-specific noticing skills. Teaching and Teacher Education, 114(103696).
Copur-Gencturk, Y. (2021). Teachers' conceptual understanding of fraction operations: results from a national sample of elementary school teachers. Educational Studies in Mathematics, 107(3), 525-545.
Cueto, S., León, J., Sorto, M. A. y Miranda, A. (2017). Teachers' pedagogical content knowledge and mathematics achievement of students in Peru. Educational Studies in Mathematics, 94(3), 329-345.
del Río Hernández, M., Susperreguy, M., Salinas, V., Córdova, K. y Marín, A. (2022). El aprendizaje matemático en el hogar durante la pandemia de covid-19 desde la perspectiva de las madres: diferentes escenarios de acuerdo con el nivel socioeconómico. Calidad en la Educación, (57), 199-230.
Fokides, E. y Alatzas, K. (2022). Using digitally enhanced tangible materials for teaching fractions: Results of a project. Technology, Knowledge and Learning, 1-25.
Jiang, Z., Mok, I. A. C. y Li, J. (2020). Chinese students' hierarchical understanding of part-whole and measure subconstructs. International Journal of Science and Mathematics Education, 19(7), 1441 1461.
Kieren, T. E. (1976). On the mathematical, cognitive, and instructional foundations of rational numbers. In R. A. Lesh & D. A. Bradbard (Eds.), Number and measurement. Papers from a research workshop (pp. 101-144). ERIC Information Analysis Center for Science, Mathematics, and Environmental Education.
Pouta, M., Lehtinen, E. y Palonen, T. (2021). Student teachers' and experienced teachers' professional vision of students' understanding of the rational number concept. Educational Psychology Review, 33(1), 109128.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
Stelzer, F., Richard's, M. M., Andrés, M. L., Vernucci, S. y Introzzi, I. (2021). Cognitive and maths-specific predictors of fraction conceptual knowledge. Educational Psychology, 41(2), 172-190.
Tchoshanov, M., Cruz, M. D., Huereca, K., Shakirova, K., Shakirova, L. y Ibragimova, E. N. (2017). Examination of lower secondary mathematics teachers' content knowledge and its connection to students' performance. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(4), 683-702.
Xu, C., Li, H., Burr, S. D. L., Si, J., LeFevre, J. A. y Huang, B. (2022). Divide and conquer: Relations among arithmetic operations and emerging knowledge of fraction notation for Chinese students in grade 4. Journal of Experimental Child Psychology, 217(105371).
Texto completo:
HTML
Palabras clave
-
Metadatos de indexación
Cómo citar un elemento
Referencias de búsqueda
Política de revisión
Imprima este artículo
Envíe este artículo por correo electrónico (Inicie sesión) Enviar un correo electrónico al autor/a(Inicie sesión)

Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional.