Learning by Projects in Teaching Statistics during Initial Formation of Mathematics Teachers
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Batanero, C. (2003). Veinte años de conferencias internacionales de educación estadística. Granada, España: Departamento de Didáctica de las Matemáticas Universidad de Granada. Recuperado en: https://www.researchgate.net/profile/Carmen_Batanero/publication/282281442_Veinte_anos_de_conferencias_internacionales_de_educacion_estad'istica_27_CONGRESO_NACIONAL_DE_ESTADISTICA_E_INVESTIGACION_OPERATIVA/links/560cd90308ae6c9b0c42d988.pdf
Díaz Fernández, I., Zurbano Fernández E. y Corral Zapico, C. (2003). Un indicador privilegiado: el porcentaje. España: 27 Congreso Nacional de Estadística e Investigación Operativa, Universidad de Oviedo.
Fiallo, J. (2001). La interdisciplinariedad en la escuela: un reto para la calidad de la educación. La Habana: ICCP.
Gutiérrez, R. B., & i Cintas, P. G. (2001). Mil y una dimensiones del aprendizaje de la Estadísitica. Revista “Estadística Española”43(148), 189-208
Martinez LLantada, M. (1998). Enseñanza problémica y pensamiento creador. Ciudad de La Habana: Impresión ligera, 27.
Mattana, G. & Castellanos, S. J. (2008). Propuesta interdisciplinaria para el aprendizaje de la estadística en la carrera de pedagogía del Instituto Varzeagrandense de Educación (IVE) Ciudad de la Habana: Editorial Universitaria del Ministerio de Educación Superior de la República de Cuba
Ottaviani, M. G. (1998). Developments and perspectives in statistical education. In Proceedings IASS/IAOS Joint Conference, Statistics for Economic and Social Development, Aguascalientes, Mexico, 1-4 September 1998 (CD-ROM).
Weaver, W. (2003). Matemáticas en el Mundo Moderno1. Selecciones de Scientific American. Madrid. Recuperado en: http://www.ugr.es