An instrument for assessment calligraphic

Main Article Content

Débora Mainegra Fernández
Jesús Miranda Izquierdo

Abstract

The paper offers recommendations to provide treatment for calligraphic difficulties based on the use of a tool to assess the calligraphic competition at any time in the process.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mainegra Fernández, D., & Miranda Izquierdo, J. (2003). An instrument for assessment calligraphic. Mendive. Journal on Education, 2(1), 22–27. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/63
Section
ARTICLES

References

Acosta, R., Rivera, S., Mancini, A. (1997). Communicative Language Teaching. Belo Horizonte: Facultades Integradas Newton Paiva.

Ajuriaguerra, J. (1977). La escritura del niño. Barcelona: Laia.

El Correo de la UNESCO. (1996).

Gagné D. E. (1991). La psicología cognitiva del aprendizaje escolar. Madrid: Aprendizaje Visor.

Grass, E. (1998). Análisis de textos. Curso ofrecido en el Instituto Superior Pedagógico de Pinar del Río.

Monereo, C. (1994). Estrategias de Enseñanza y Aprendizaje. Barcelona: Editorial Grao de Servers.

Morenza, L. (1997). Psicología cognitiva contemporánea y representaciones mentales. Algunas aplicaciones al aprendizaje. Pedagogía 97. IPLAC.

Pastor Noguera, M. (1994). Aspectos de la lengua y la literatura 2. III Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Islas Canarias.

Piaget, J. (1967). La formación del símbolo en el niño. La Habana: Ediciones Ciencia y Técnica.

Romeu, A. (1994). Aplicación del enfoque comunicativo en la escuela media: comprensión, análisis y construcción de textos. Material mimeografiado.

Romeu, A. (1989). Investigación Educativa. (Tesis de maestría Didáctica del Español). ISP "Rafael María de Mendive" P. del Río.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>