Problematic Methods in teaching Modern History. An alternative or a necessity?

Main Article Content

Yohany Peralta Pérez
Orday Robaina Said

Abstract

The article presents the results of the analysis from the study of the theoretical research on the use of problematic methods in Teaching Learning Process of Modern H istory course in Rafael Maria de Mendive University of Pinar del Rio. An anal ysis o f the use of problematic methods in the Process of Teaching Modern History course from the definition of method taking into account the theoretical assumptions of scholars of the subject matter and the advantages and disadvantages provided by the use of these methods in the Teaching Learning Process of Modern History course.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Peralta Pérez, Y., & Robaina Said, O. (2012). Problematic Methods in teaching Modern History. An alternative or a necessity?. Mendive. Journal on Education, 10(3), 229–234. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/537
Section
ARTICLES

References

Addine Fernández, F. Didáctica: Teoría y Práctica. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 2004.

Álvarez B., Neptalí. Sistema Nacional de Educación Avanzada para América Latina y el Caribe. (UNESCO) (1991) Consejo Nac. Técnico de Educación: Hacia un nuevo Modelo Educativo. México, 1996.

Álvarez de Zayas, C. Metodología de la investigación científica. Centro de estudios de la Educación Superior. Ciudad de la Habana, 1996.

Álvarez de Zayas, C.M. La escuela en la Vida. Editorial Academia. La Habana, Cuba, 1992.

Álvarez de Zayas. R.M. y Díaz Pendás, H. Metodología de la Enseñanza de la Historia. Tomo I. Editorial de Libros para la Educación. Ciudad de La Habana, 1981.

Breijo, Taimy. Los estilos de enseñanza de la Historia: una aproximación a su definición desde una perspectiva desarrolladora. Tesis en opción del grado científico de Máster en Psicología Educativa. Universidad de la Habana. Facultad de Psicología. 2004

Danilov, M. A. y Skatkin, M. N. Didáctica de la Escuela Media. Editorial de Libros para la Educación. Ciudad de La Habana, 1980.

Días, Tersa. Modelo para el trabajo metodológico del proceso docente en los niveles de carrera, disciplina, año académico. Tesis en opción al grado científico de doctor en Ciencias Pedagógicas. Pinar del Río, Cuba, 1998.

Días, Tersa. Pedagogía y Didáctica de la Educación Superior. Colección Autores. Serie Formación. ESUMER, Medellín. Colombia, 2004

Majmutov M. I. La enseñanza problémica. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 1983.

Márquez Rodríguez, A. Un modelo del proceso pedagógico y un sistema de estrategias metodológicas para el desarrollo de la excelencia y la creatividad. Instituto Superior Pedagógico “Frank País”. Santiago de Cuba, 2002.

Martínez Llantada, M. Calidad educacional. Actividad pedagógica y creatividad. Editorial Academia, 1998.

Martínez Llantada, M. Categorías, principios y métodos de la enseñanza problémica. Ministerio de Educación Superior. Ciudad de La Habana, 1986.

Martínez Llantada, M. La creatividad en la escuela. Pedagogía ´90. ISPEJV. (material impreso) 1990.

Martínez Llantada, M. La enseñanza problémica de la Filosofía Marxista Leninista. Editorial Ciencias Sociales, La Habana, 1987.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.