Reading comprehension as part of the teaching learning process of English for specific purposes

Main Article Content

Yaima Rosa Reyes Piñero
Juan Emerio Pérez García
Rodolfo Acosta Padrón

Abstract

This article presents and characterizes a system of interdisciplinary tasks which contributes to reading comprehension as a basic objective of the teaching learning process of English in the first year students of Marxism-Leninism and History career of the University of Pedagogical Sciences in Pinar del Río.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Reyes Piñero, Y. R., Pérez García, J. E., & Acosta Padrón, R. (2012). Reading comprehension as part of the teaching learning process of English for specific purposes. Mendive. Journal on Education, 10(3), 204–212. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/534
Section
ARTICLES

References

Ponticelli, Aida S. (s/f) La enseñanza del inglés basada en contenidos y su aplicación en un curso inicial. Trabajo presentado en el Congreso Latinoamericano de Educación Superior en el Siglo XXI. (Digitalizado)

Ministerio de Educación. Propuesta para el perfeccionamiento de los planes de estudio de las carreras pedagógicas. Curso 2009-2010. Modelo del Profesional. Carrera Marxismo-leninismo e Historia. P. 11.

Ídem. P. 12.

Acosta, R. y Alfonso, J. (2007) Didáctica interactiva de lenguas. Editorial Félix Varela. La Habana. Cuba. p. 95. (Digitalizado) v Hutchinson T, Waters A.. (1987) English for Specific Purposes: a Learning-Centred Approach. Cambridge University Press. Cambridge. p. 17.

Acosta, R. y Alfonso, J. (2007) Didáctica interactiva de lenguas. Editorial Félix Varela. La Habana. Cuba. p. 137.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>