Classifications of problems in teaching mathematics

Main Article Content

Manuel Capote Castillo

Abstract

This article presents the author’s points of view in reference to the different kinds of mathematic problem classification that would be appropriate to take into account in teaching Mathematics in Primary School. Each of them is characterized, their inter-relations are pointed out and it presents some examples. It ends with the problems called “open” or “close”, and although they don’t constitute classification, they are frequently used in the school practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Capote Castillo, M. (2010). Classifications of problems in teaching mathematics. Mendive. Journal on Education, 8(3), 218–224. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/460
Section
ARTICLES

References

CAMPISTROUS L. Y C. RIZO (1996): “Aprende a resolver problemas aritméticos”, Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.

CAMPISTROUS, L. (1999): “Didáctica y resolución de problemas”, Pedagogía `99, C. Habana.

COMPANIONI, M. (2005): “Alternativa didáctica para la solución de problemas «no rutinarios» en cuarto grado”, Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, Camagüey.

FRIDMAN, L. M. (1995): “Metodología para resolver problemas de Matemáticas”, Grupo Editorial Ibero América S.A. México.

JUNGK, WERNER (1981): “Conferencias sobre Metodología de la Enseñanza de la Matemática 2” (Segunda parte), Editorial de Libros para la Educación, C. Habana.

LABARRERE, A. (1987): “Bases psicopedagógicas de la enseñanza de la solución de problemas matemáticos en la escuela primaria”, Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.

RIZO, C. [ET AL] (1989): “Matemática 5” (Libro de texto), Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.

RIZO, C. [ET AL] (1991): “Matemática 4” (Libro de texto), Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>