Elements to characterize the development of the didactic linguo ability in students of second year of the of Foreign Languages career

Main Article Content

Gabriel Vázquez Valdés
Luis Mijares Núñez
Aida Concepción Pulido

Abstract

The development of the oral expression as a linguodidactic skill in the initial formation of teachers of foreign languages constitutes a demand and the social challenge Pedagogical Sciences Universities That Should Overcome in the context of universalization of University Studies. The objective of this article is to characterize the development of esta skill in students from second year of the foreign languages university studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Vázquez Valdés, G., Mijares Núñez, L., & Concepción Pulido, A. (2009). Elements to characterize the development of the didactic linguo ability in students of second year of the of Foreign Languages career. Mendive. Journal on Education, 7(4), 245–250. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/384
Section
ARTICLES

References

Vázquez Valdés, Gabriel. Sistema de talleres integradores que contribuyan a las relaciones interdisciplinarias entre las asignaturas Práctica Integral de la Lengua Inglesa y Metodología de la Enseñanza de Lenguas Extranjeras __ Pinar del Río, 2009. __ Documento digitalizado que constituye versión inicial de la Tesis en opción al título académico de Máster en Lengua Inglesa.

Pag. 1.

Mijares Nuñez, Luis. Una metodología para la profesionalización pedagógica en la formación inicial desde la Práctica Integral de la Lengua Inglesa. __ Pinar del Río, 2008. __Tesis presentada en

opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Pág. 67.

Ibídem, pág. 64.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>