The environmental education in the students of the specialidad welding in Pinar del Río

Main Article Content

Vadim Aguilar Hernández
Rubén Menejia Bey

Abstract

The environmental impact of the welding process during learning in the specialized area as well as the exercise of practice for obtaining working qualification in the labor entity students welding specialty in Pinar del Rio has been of interest to the author of this research. The research is the methodological basis dialectical materialist method. From the results obtained it was concluded the need to train a qualified among others show their professional performance in attitudes towards environmental care worker.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Aguilar Hernández, V., & Menejia Bey, R. (2017). The environmental education in the students of the specialidad welding in Pinar del Río. Mendive. Journal on Education, 15(1), 99–109. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1040
Section
REVIEW ARTICLES
Author Biographies

Vadim Aguilar Hernández, Universidad de Pinar del Río “Hermanos Saíz Monte de Oca”

Licenciado en Educación. Especialidad “Construcción de Maquinarias”. Máster en Ciencias de la Educación. Doctor en Ciencias Pedagógicas. Profesor  Auxiliar.

Rubén Menejia Bey, Centro Politécnico “Julio Díaz González”.

Licenciado en Construccion de Maquinarias. Profesor de Soldadura

References

Acosta, A. (2012). “Concepción didáctico-metodológica para el proceso de enseñanza práctica de la soldadura, en la entidad productiva” (Tesis en Opción al Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.) UCP “Rafael Ma. De Mendive”. Pinar del Río. Cuba.

Alonso, S. H. (2009). La máquina de soldar: aspectos histórico - social. Recuperada el [19 de enero de 2012] de http://es.scribd.com/doc/10326291/Analisis-de-Objeto-Tecnico-La-Maquina-de-Soldar

Alonso, S. H. (2010). Glosario mínimo de dirección científica educacional. Recuperado de http://www.cubaeduca.cu

Alonso, S. H., García, L. y Gómez, L.I. (2002). El sistema de trabajo del MINED. (Tesis presentada en opción del Grado Científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas), La Habana, Cuba. Recuperado el [19 de enero de 2012] el http://karin.fq.uh.cu/~vladimar/cursos/%23Did%E1cticarrrr/Tesis%20Defendidas/Direcci%F3n%20Cient%EDfica/Sergio%20H.%20Alonso%20Rodr%EDguez/Tesis_G%20Sergio%20H.%20Alonso%20Rodr%EDguez.pdf

Bermúdez, R., & Pérez, L. (2004). Aprendizaje formativo y crecimiento personal. La Habana: Pueblo y educación.

Castro R, F. Discurso pronunciado ante la Conferencia de la ONU sobre Medio Ambiente y Desarrollo. La Habana: Editora política, 1992.

González, M del C. La Educación Ambiental y formación del profesorado. Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura. 1998. Disponible en: https://sites.google.com/site/webeducacionambiental/laeducacionambientalyformaciondelpro.doc

Mena, J A. (2015). La Educación Técnica y Profesional: una educación diferente. Revista Mendive, 13(4), 353-363. Recuperado el [18 de enero de 2017] de http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/788/787

Tello, B. y Prado, A. (2013). Presencia de la educación ambiental en el nivel medio de enseñanza de los países iberoamericano. Recuperado de https://www.mysciencework.com/publication/show/352c5e46a802d984f4e2a7dd5dcbbdbf

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>