Professional and Technical Education: the professional technical skills development on entitled professors

Main Article Content

Redy Peña Leiras
Taymi Breijo Worosz
José Pedro López Hernández

Abstract

The entitled professional and technical Education professors had had their insufficient possession of the professional technical skills at the time of breaking the progress of the institutepotential productive areas to give solution to professionalproblems for professional problems solution throughoutthe learning conception practical treatment when demonstrating the presentation of agropecuary production working lesson.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Peña Leiras, R., Breijo Worosz, T., & López Hernández, J. P. (2016). Professional and Technical Education: the professional technical skills development on entitled professors. Mendive. Journal on Education, 14(1), 33–38. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/799
Section
ARTICLES
Author Biography

Taymi Breijo Worosz, Universidad de Pinar del Río “Hermanos Saíz Montes de Oca”.

Dr.a. Ciencias Pedagógicas

References

Abreu, R. (2007). Fundamentos y problemas actuales de la Pedagogía de la Educación Técnica y Profesional. Universidad de Ciencias Pedagógicas "Héctor A. Pineda Zaldívar". La Habana.

- Álvarez de Zayas, C.M. (1999). Didáctica. La escuela en la vida. Ciudad de la Habana: Editorial Pueblo y Educación.

- Bermúdez. R y otros. (2014). Pedagogía de la Educación Técnica y Profesional. Editorial Pueblo y Educación.

- Brito, Y. (2005). Propuesta metodológica para la Explotación Docente- Investigativa-Productiva del Área Básica Experimental de los Institutos Politécnicos Agropecuarios de Santiago de Cuba. (Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas). Santiago de Cuba.

- Cardenas, N. (2012) La formación y desarrollo de habilidades en el proceso educativo. Folleto mimeografiado.

- Hernández Ciriano, I. M. (1997). Líneas regulares de la E.T.P. que se han manifestado históricamente hasta nuestros días. Curso Educación y Sociedad. Maestría de Pedagogía Profesional. Documento en formato digital. ISPETP. Ciudad de la Habana. Cuba.

- Fariña León, Gloria Orientar: una necesidad para un aprendizaje significativo. Pedagogía 97, Centro de Documentación. Didáctica.

- Gonzáles Castro, Vicente. Medios de enseñanza. -- La Habana: Editorial Pueblo y Educación, 2002. -- 243 p.

- Mena, J. A., (2012). La integración escuela politécnica-entidad laboral: una necesidad del proceso de Educación Técnica y Profesional: Apuntes para un Modelo de Formación Profesional compartida. Berlín: Editorial Académica Española

- Petroski, A. V. Pedagogía General. -- Ciudad de La Habana: editorial, Pueblo y Educación, 1987. -- 370 p.

- Planes de estudios de noveno grado para la formación de técnicos medios en Educación Técnica y Profesional. Resolución MinisterialNo.109/2009.

- Talizina, N. F. (1985). Conferencias sobre los Fundamentos de la Enseñanza en la Educación Superior. La Habana: CEPES.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>