An alternative methodology for planning computer class where teaching means are used

Main Article Content

Maria del Carmen Carrillo Hernández
Olga Lidia Mesa
Dariel Enrique Chirino Carrillo

Abstract

Teaching subject of Informatics II, is provided in the fourth year of teaching career Informática- Labor Education, one of the objectives of it is to develop skills in students that allow plan and structure independently, original and creative, Computer class, where the use of computer media education is the guiding element from which students acquire knowledge. Professional practice have been identified limitations in this regard, with the aim of contributing to the development of these skills, the authors of this article propose an alternative methodology that will guide teachers of this subject, to lead the process learning learning so that the goals are met the program guides.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Carrillo Hernández, M. del C., Mesa, O. L., & Chirino Carrillo, D. E. (2016). An alternative methodology for planning computer class where teaching means are used. Mendive. Journal on Education, 14(2), 188–194. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/839
Section
ARTICLES
Author Biographies

Maria del Carmen Carrillo Hernández, Universidad "Hermanos Sais Montes de Oca"

Departamento de Desarrollo de Recursos Informáticos para el Aprendizaje. Jefe de Proyecto.

Olga Lidia Mesa, Universidad "Hermanos Sais Montes de Oca"

Departamento de Informática.

Profesora de Informática.

Dariel Enrique Chirino Carrillo, Universidad "Hermanos Sais Montes de Oca"

Departamento de Desarrollo de Recursos Informáticos para el Aprendizaje.

Programador

References

- Brito Fernández, H. (1999). Psicología General para los ISP. Tomo I. La Habana: Editorial, Pueblo y Educación.

- Díaz González, L. (2005). Metodología para desarrollar las habilidades de diseño del proceso pedagógico en la formación inicial del profesor general integral de secundaria básica. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

- Pérez Suárez, E. (2009 a). Consideraciones metodológicas sobre el empleo del software educativo en el proceso de enseñanza aprendizaje. Universidad de Ciencias Pedagógicas de Camagüey. Formato digital.

- Pérez, Suárez, E. (2009 b). Consideraciones teórico-metodológicas sobre la familiarización con el software educativo. Formato digital.

- Pérez, L. (1982). Las posibilidades educativas de la clase. En Revista Científica. Varona.

- Regueira, M. D. (2008). La planificación de la clase como problema profesional del PGI de S/B en su formación inicial. Material digitalizado. Pinar del Río. Instituto Superior Pedagógico “Rafael María de Mendive”.

- Regueira, M. D. Y Fuxá Lavastida, M. M. (2005). Modelación de actividades para el desempeño profesional pedagógico del Profesor en formación en el Instituto Superior Pedagógico “Rafael María de Mendive”. Material digitalizado. Pinar del Río.

- Rodríguez Rodríguez, L. (2002). Desarrollo de la Informática educativa. La Habana: Instituto Superior Pedagógico “Félix Varela”.

- Rodríguez, M. M. (2005). Una Metodología para la organización y planificación del uso del software educativo en la clase de la secundaria básica cubana. Tesis de Maestría. Material digitalizado. La Habana.

Similar Articles

<< < 1 2 

You may also start an advanced similarity search for this article.