The job placement process of polytechnic school students in the branch of transport: the assessment of its effectiveness

Main Article Content

Vadim Aguilar Hernández
Juan Alberto Mena Lorenzo

Abstract

In this article it is carried out an analysis of the evaluation during the process of job placement in the branch of transport. It is highlighted the importance of the relation that should exists between the polytechnic schools and job entity which permit a right evaluation for each one. It is achieved an approach to the professional curriculum of these specialties and it is kept into account some essential concept s for the contexts, polytechnic school and job entity. It is carried out a fundamental analysis from, philosophical, sociological, psychological and pedagogic positions.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Aguilar Hernández, V., & Mena Lorenzo, J. A. (2014). The job placement process of polytechnic school students in the branch of transport: the assessment of its effectiveness. Mendive. Journal on Education, 12(4), 442–449. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/736
Section
ARTICLES

References

Abreu, R. (2004). Un modelote Pedagogía de la ETP en Cuba. Tesis doctoral. La Habana: UCPEJV

Acosta, A. (2012) Concepción didáctico- metodológica para el proceso de enseñanza práctica de la soldadura, en la entidad productiva. Tesis Doctoral. La Habana: IPLAC

Bermúdez, R y Pérez, L. (2004). Aprendizaje formativo y Crecimiento personal. La Habana: Pueblo y Educación.

Cazanave, A y otros (2009). La práctica pre-profesional y el examen final integral en la Educación Técnica y Profesional. La atención de los estudiantes durante su realización. MINED. La Habana, Cuba .Soporte magnético.

Figuera, M. (2007). La inserción socio-profesional del universitario. Revista electrónica de Investigación Psicoeducativa. España  Jurado de los S. (2007) Orientación e Inserción Laboral. Universidad autónoma de Barcelona.

Lenin, V. (1963). Tareas de las juventudes comunistas. Discurso pronunciado en el III congreso de unión de juventudes comunistas de Rusia, 2 de octubre de 1920.Obras Escogidas en tres tomos, t.3. Moscú: Editorial Progreso. MINED (2013).

Resolución Ministerial 254. Reglamento de enseñanza práctica.

Mena, J. A. (2012). Integración Educación-Trabajo: una necesidad de la formación profesional. Berlín: Editorial Académica Española

Mena J. A. León C, J. J; Machado, F; y Acosta, A. (2013) La empresa como parte del proceso de ETP. Experiencias. Libro, curso 18 Congreso Internacional Pedagogía. La Habana

Weller, J. (2007). La inserción laboral de los jóvenes: características, tensiones y desafíos. Revista de la CEPAL 92. Consultado en: http://books.google.com (consultado en enero del 2014).

Vigotski, L. S. (1989). Pensamiento y palabra. En proceso de formación de la Psicología marxista: L. S. Vigotski, A.N. Leontiev, A. Luria, (pp. 164-209). Moscú: Editorial Progreso.

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.