The draft year and interdisciplinarity

Main Article Content

Inidia Rubio Vargas
Fidel Castro González
Reynaldo Meléndez Ruiz
Wladimir La O Moreno
Julia C. Bustamante Rodríguez

Abstract

In teacher training curriculum changes that try to put it in line with what the school realiza.¿Cómo achieve the necessary dialectical relationship between conception of the curriculum, interdisciplinary and professionalization process in the phase of initial teacher training occurred? A approach to the answers to these questions, you will find in this work.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Rubio Vargas, I., Castro González, F., Meléndez Ruiz, R., La O Moreno, W., & Bustamante Rodríguez, J. C. (2002). The draft year and interdisciplinarity. Mendive. Journal on Education, 1(1), 15–20. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/3
Section
ARTICLES

References

Castro, F. (2001). Exploración diagnóstica para evaluar el nivel de profesionalización en los estudiantes de tercero a quinto año de las carreras asociadas a las áreas de conocimiento de ciencias exactas y naturales. Pinar del Río: Facultad de Ciencias, Instituto Superior Pedagógico "Rafael M. De Mendive.

Castro, F. (2002). Caracterización del modo de actuación profesional del profesor de Matemática-Computación: una aproximación curricular. (Tesis presentada en opción al título académico de Máster en Ciencias de la Educación). Universidad de Pinar del Río.

González Pírez, M. (1997). La formación universitaria de los docentes desde la escuela y para la escuela. Conferencia impartida en el XIX seminario de perfeccionamiento para dirigentes de la educación superior. La Habana: MINED.

Imbernón, F. (1984). La formación y desarrollo profesional del profesorado. Hacia una nueva cultura profesional. Barcelona: Editorial Graó.

Mayor, F. (1992). Ayudar a los iniciadores. La Habana: UNESCO.

Perera, F. (2002). La formación interdisciplinaria de los profesores: una necesidad del proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias: Acercamientos a la interdisciplinariedad en la enseñanza-aprendizaje de las ciencias. La Habana: IPLAC.

Most read articles by the same author(s)