In-service and training teachers' beliefs about teaching and learning of English
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Alibakhshi, G., Nikdel, F., & Labbafi, A. (2020). Exploring the consequences of teachers' self-efficacy: A case of teachers of English as a foreign language. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, 5(1), 23. https://doi.org/10.1186/s40862-020-00102-1
Arancibia, M. L., Cabero, J., & Marín, V. (2020). Creencias sobre la enseñanza y uso de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en docentes de educación superior. Formación universitaria, 13(3), 89-100. https://doi.org/10.4067/S0718-50062020000300089
Barahona, M. (2015). English Language Teacher Education in Chile: a Cultural Historical Activity Theory PErspective. Routledge.
Barni, D., Danioni, F., & Benevene, P. (2019). Teachers' Self-Efficacy: The role of personal values and motivations for teaching. Frontiers in Psychology, 10, 1645. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01645
Cautin-Epifani, V., Arellano, R., Pezoa Tudela, R., & Gladic, J. (2020). Creencias docentes de profesores en formación sobre el aprendizaje de la lectura en L2: Bases teóricas y una propuesta de investigación. Estudios pedagógicos (Valdivia), 46, 33-44. https://doi.org/10.4067/S0718-07052020000100033
Dewaele, J. M. (2018). Online Questionnaires. In A. Phakiti, P. De Costa, L. Plonsky and S. Starfield (Ed.) The Palgrave Handbook of Applied Linguistics Research Methodology (1st ed., pp. 269-286). Palgrave Macmillan.
Díaz, C. y Bastías, C. Una aproximación a los patrones de comunicación entre el profesor mentor y el profesor-estudiante en el contexto de la práctica pedagógica. Educación XXi:Revista de la Facultad de Educación, 15 (1), 241-263. Tomado de: https://www.redalyc.org/pdf/706/70621158012.pdf
Donoso, E., & Gómez, R. (2021). Creencias de futuros y futuras docentes de inglés en Chile sobre las competencias del profesorado de inglés como lengua extranjera. Revista Electrónica Educare, 25(2), 191-202. https://doi.org/10.15359/ree.25-2.11
Gómez, J. (2019). Diferencias en las creencias sobre el aprendizaje del inglés entre los niveles básico A1-A2 e intermedio B1. Lenguas Modernas, 53, 49-66.
Gómez Paniagua, J. F. (2017). Creencias sobre el aprendizaje de una lengua extranjera en el contexto universitario. Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura, 22(2), 203-219. https://doi.org/10.17533/udea.ikala.v22n02a03
Hasan Khan, S. H. (2019). Constructivism: Towards a paradigm shift in classroom teaching & learning. SCHOLARLY RESEARCH JOURNAL FOR INTERDISCIPLINARY STUDIES, 6(51), 55-63. http://paper.researchbib.com/view/paper/220112
Ministerio de Educación, Centro de Perfeccionamiento, Experimentación e investigaciones Pedagógicas CPEIP. (2021). Estándares de la Profesión Docente para Carreras de Pedagogía en Inglés Educación Básica/Media. Gobierno de Chile.
Palella Stracuzzi, S., & Martins Pestana, F. (2012). Metodología de la investigación cualitativa (3ra ed.). FEDUPEL.
Puspitasari, E., Pratolo, B. W., & Mahfiana, A. M. I. (2020). Teacher's Belief about the Implementation of Curriculum 2013 in English Language. Ethical Lingua: Journal of Language Teaching and Literature, 7(1), 101-111. https://doi.org/10.30605/25409190.171
Reynolds, B. L., Liu, S., Ha, X. V., Zhang, X., & Ding, C. (2021). Pre-service Teachers Learning to Teach English as a Foreign Language to Preschool Learners in Macau: A Longitudinal Study. Frontiers in Psychology, 12. https://www.frontiersin.org/article/10.3389/fpsyg.2021.720660
Romero-Ariza, M., Quesada, A., Abril, A.-M., & Cobo, C. (2021). Changing teachers' self-efficacy, beliefs and practices through STEAM teacher professional development. Journal for the Study of Education and Development, 44(4), 942-969. https://doi.org/10.1080/02103702.2021.1926164
Saadati, F., Cerda, G., Giaconi, V., Reyes, C., & Felmer Aichele, P. (2019). Modeling Chilean Mathematics Teachers' Instructional Beliefs on Problem Solving Practices. International Journal of Science and Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s10763-018-9897-8
Vargas, K., & Acuña, J. (2020). El constructivismo en las concepciones pedagógicas y epistemológicas de los profesores. Revista Innova Educación, 2(4). https://doi.org/10.35622/j.rie.2020.04.004