Elaboration of the concept magnitude in the formation of professional education. A strategic actions for stimulation

Main Article Content

Wladimir La O Moreno
Julia Celestina Bustamante Rodríguez
Reinaldo Meléndez Ruiz

Abstract

This article it is outstanded the theoretical referents which are necessary to back up a didactic strategy for the elaboration of the concept magnitude, singled in three structural components and regulated by the research behavior of the future professional, due to their insufficient mathematician conceptual preparation and their poor systematizing in the corresponding curriculum.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
La O Moreno, W., Bustamante Rodríguez, J. C., & Meléndez Ruiz, R. (2006). Elaboration of the concept magnitude in the formation of professional education. A strategic actions for stimulation. Mendive. Journal on Education, 4(3), 155–162. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/183
Section
ARTICLES

References

. Álvarez Pérez, Martha; 2001. La interdisciplinariedad en la enseñanza aprendizaje de las Ciencias en el nivel Medio Básico. En Evento Internacional de Pedagogía 2001.Cuba. C.I.E.-115.

. Álvarez de Zayas, Carlos M.; 1997. La escuela de excelencia. Ministerio de Educación Superior. Ciudad de la Habana.

. Arango, Clara. y otros; 1992. El Proceso de Elaboración de Conceptos

Matemáticos. En Ballester, Sergio. y otros; 2000. Metodología de la Enseñanza de la Matemática. Tomo I. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

. Ballester, Sergio. y otros; 2001. Metodología de la Enseñanza de la Matemática. Tomo I. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

. Bustamante, Julia, C.; 2003. Una Estrategia Didáctica para la Estimulación del Proceso de Elaboración del Concepto de Área en los Estudiantes de la Carrera de Agropecuaria. Tesis de Maestría. Instituto Politécnico José A. Echeverría. Ciudad de la Habana.

. Castellanos Doris, y otros; 2001. Hacia una concepción de aprendizaje

desarrollador. Centros de Estudios Educacionales. ISP Enrique José Varona. Ciudad Habana.

. Castro G., Fidel.; 1999. Los núcleos conceptuales del Programa Director de la Matemática. Departamento de Matemática. Instituto Superior Pedagógico Rafael María de Mendive. Pinar del Río.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>