Demonstrativeexperiments of Chemistry and studymotivation in Professional and TechnicalEducation

Main Article Content

Jorge Luis Martin Luis
Luis Mijares Nuñez

Abstract

Thestudents of theprofessional and technicaleducation show lowlevels of motivationtowardsthestudy of Chemistry, duetoinsufficiencies in thedesign of demonstrativeexperiments (traditional). Thestructure, theoreticalfoundations and methodologicalrecommendationstorunitspracticalimplementationbyChemistryprofessors are referred.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martin Luis, J. L., & Mijares Nuñez, L. (2015). Demonstrativeexperiments of Chemistry and studymotivation in Professional and TechnicalEducation. Mendive. Journal on Education, 13(4), 543–548. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1397
Section
ARTICLES

References

Amador, M. A. y otros. (1995). El adolescente cubano. Una aproximación al estudio de su personalidad. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. p. 27.

Bermúdez. R y otros. (2014). Pedagogía de la Educación Técnica y Profesional. Editorial Pueblo y Educación.

Danilov, M. A y Skatkin, M. N. (1978). Didáctica de la Escuela Media. Editorial Pueblo y Educación.

González, D. (1995). Teoría de la Motivación y Práctica Profesional. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. p. 31.

González, L. A. (2004). Una modelo teórica metodológica para la evaluación de la motivación hacia el estudio en secundaria básica. Tesis en opción al título de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

Klingberg, L. (1972). Introducción a la didáctica general. Editorial Pueblo y Educación, La Habana.

Mitjans, A (1987). Investigación de la motivación hacia el estudio en estudiantes de la Educación Superior: Aproximación al estudio de esta esfera motivacional de la personalidad, en investigaciones de la personalidad en Cuba. Editorial. Ciencias Sociales, C. Habana.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>