The historical and cultural approach as the bases of the general doctor’s upgrading

Main Article Content

Omar Cabezas Gómez
Arturo Pulido Díaz
Odalis Padrón González

Abstract

The Pharmacology upgrading process is conceived from the Historical - Cultural Approach. This upgrading process is carried out in the relationship there is between activity and communication as leading categories. Upgrading is considered an activity, structured from up - to - date soviet psychological theories. Those considerations bring about the dev elopment of the doctors ́ in medicine wholesome personality, which takes place in the teaching - learning process as the means to conform the professional capacities needed nowadays.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cabezas Gómez, O., Pulido Díaz, A., & Padrón González, O. (2013). The historical and cultural approach as the bases of the general doctor’s upgrading. Mendive. Journal on Education, 11(2), 219–224. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/594
Section
ARTICLES
Author Biographies

Omar Cabezas Gómez, Facultad de Ciencias Médicas “Dr. Ernesto Che Guevara de la Serna”, Pinar del Río.

Profesor Auxiliar.

Arturo Pulido Díaz, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Rafael María de Mendive”, Pinar del Río.

Doctor en Ciencias Pedagógicas, Profesor Titular.

Odalis Padrón González, Hospital Clínico-Quirúrgico “León Cuervo Rubio”, Pinar del Río.

Máster en Atención Integral a la Mujer, Profesor Auxiliar.

References

Florez, J. (1998). La Farmacología: concepto y objetivos. En Farmacología Humana 3a edición. Barcelona. Editorial Ronda General Mitre.

Leontiev, A. N. (1981). Actividad, conciencia y personalidad. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

López Morejón, V.; Pérez del Prado Santa María, A. (2006). Ideas esenciales sobre el enfoque histórico cultural. Disponible en: http://www.google.com.cu/url?sa=t&rct=j&q=enfoque%20hist%C3%B3rico%20cultural&source=we b&cd=2&ved=0CDQQFjAB&url=http%3A%2F%2Fmonografias.umcc.cu%2Fmonos%2F2006%2Fcede %2FEL%2520%2520ENFOUE%2520%2520HISTRICO.pdf&ei=yIpPT7gJ4fHSAdeq3LsN&usg=AFQjCNE O6VrkJkLcS5-gqnp7Zs1CYIlcmA

Ministerio de Salud Pública. (1984). Programa del Médico y la Enfermera de la familia. Ciudad de La Habana: Ciencias Médicas.

Ministerio de Salud Pública. (2011). Programa del Médico y la Enfermera de la familia. Ciudad de La Habana: Ciencias Médicas.

Ministerio de Salud Pública. (2010). Programas de Medicina. Tercer año: Farmacología I y II. Ciudad de La Habana: Ciencias Médicas.

Pérez Martín, L. M.; Bermúdez Morris, R. (2004). La personalidad: su diagnóstico y su desarrollo. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Romeu Escobar C. A. (2007). El enfoque cognitivo, comunicativo y socio-cultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. Ciudad de La Habana. Editorial Pueblo y Educación.

UNESCO. (9 de Octubre de 1998). Declaración mundial sobre la Educación Superior en el siglo XXI: Visión y acción. Disponible en: http://www.unesco.org/education/educprog/wche/declaration_spa.htm

Valera Alfonso, O. (2003). Las corrientes de la Psicología contemporánea. Ciudad de La Habana. Editorial Pueblo y Educación.

Vigotski, L.S. (1995) Obras completas. Tomo I. Vías de desarrollo del conocimiento psicológico. Ciudad de la Habana. Editorial Pueblo y educación.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>