Multiple scenarios for foreign language learning: experiences at the University of Pedagogical Sciences in Pinar del Rio
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
- Acosta, R. y García, M.: La enseñanza de lenguas extranjeras fuera del aula. Universidad de Ciencias Pedagógicas “Rafael María de Mendive”, de Pinar del Río, Cuba. (Inédito)
- Acosta, R.: Papel de los factores psicológicos en el aprendizaje del inglés en estudiantes de la carrera de lenguas extranjeras de la UCP “Rafael María de Mendive”, de Pinar del Río. Congreso Provincial de Pedagogía 2015
- Acosta, R., Rivera, S., Pérez, Juan, E., Mancini, A.: Communicative Language Teaching. Facultades Integradas Newton Paiva, Belo Horizonte, Brasil. Primera Edición: 1997
- Acosta, R. y otros: Didáctica contemporánea interactiva para la enseñanza de lenguas. Editorial Universitaria “Carlos Manuel Gasteazoro”, Panamá: 2000
- Acosta, R. y Alfonso, J.: Didáctica Interactiva de Lenguas. Editorial Félix Varela. La Habana. Cuba: 2007
- Ellis, R: The Study of the Second Language Acquisition. Oxford University Press: 1995
- Krashen, S.: “Second Language Adquisition”, en Landmarks of American Language and Linguistics. Byrd, D.; Bailey, N. and Gitterman, M. (editors). United States Department of State. Washington D. C: 1996
- Menezes de Oliveira e Paiva, Vera Lúcia. Ensino de Língua Inglesa. UFMG. Pontes: 1996
- Nunan, D.: Language Teaching Methodology. Prentice Hall International. English Language Teaching: 1991
- Richards, J.: Communicative Language Teaching Today. SEAMEO Regional Language Centre, Singapore: 2005
- Vygotsky, L.: Thought and Language. The M. I. T. Press: 1971
- Vygotsky, L.: Tools and Symbols in Child Development. The MIT. Press. Massachussets Institute of Technology. Cambridge: 1975
- Young, R.: “Input and interaction”. Annual Review of Applied Linguistics 9: 1988