Africa in America, for the English teaching at the University
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Acosta, R., & Alfonso, J. (2011). Didáctica interactiva de lenguas. La Habana, Cuba: Editorial Pueblo y Educación. ISBN 978-959-13-1894-7. pp. 1-12.
Acosta, R, Pérez, J.E. & Vasconcellos, A. (2016). Professional Tasks for Pedagogical Training of Foreign Language Teachers. Above Editora e Publicaçoes. pp. 81-215. ISBN 978-85-8219-313-6
Acosta, R. & Gómez, A. (2017). Nueva cultura para un excelente aprendiz interactivo de lenguas. Editorial Académica Española (EAE) IBSN 978-620-223974-5. https://rc.upr.edu.cu/jspui/handle/DICT/3446
Acosta, R. & Careaga, N. (2020). El aprendizaje del uso real del mediante la literatura. Revista Mendive, 18(1), pp. 5-21. http://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1688
Aguilar Nery, Jesús. (2014). Creencias sobre el concepto de raza en profesionales de la educación en Baja California. Alteridades, 24(48), 123-136. Recuperado en 26 de octubre de 2021, de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0188-70172014000200011&lng=es&tlng=es
Díaz, I. (2017) El imperio del jazz. Tomo I. 40 Aniversario. La Habana: Letras Cubanas. https://www.worldcat.org/title/imperio-del-jazz/oclc/1049173998
Diego Buffa y María José Becerra (2008) Los estudios afroamericanos y africano en América Latina: herencia, presencia y visiones del otro / compilado por Gladys Lechini; -1a ed. - Córdoba: Ferreyra Editor; Centro de Estudios Avanzados: Programa de Estudios Africanos; Buenos Aires: Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales, 2008.
Dodson (2009) Becoming American: The African-American Journey. New York: Sterling Pub Co. ISBN 978-1-4027-5407-4. pp. 1-5. https://www.strandbooks.com/product/9781402754074?title=becoming_american_the_africanamerican_journey
Ellis, R. (1995). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press. p. 13. https://www.bookdepository.com/es/Study-Second-Language-Acquisition-Rod-Ellis/9780194422574
Leeman, Y. A. M. (2003). School Leadership for Intercultural Education, en Intercultural Education IAIE. (Former European Journal of Intercultural Studies) Car fax Publishing. Taylor & Francis Group. ISSN 1467-5986. p. 31. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1467598032000044638
Medina Peña, Rolando, Torres de Cádiz Hernández, Alejandro, & Medina de la Rosa, Rolando. (2021). Antropología jurídica: la cuestión de la representación social del color de la piel. Revista Universidad y Sociedad, 13(2), 106-112. Epub 02 de abril de 2021. Recuperado en 26 de octubre de 2021, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2218-36202021000200106&lng=es&tlng=es
O' Farrill, I.E., Gongora, A. y Roda, J.C. (2016). Programa de Práctica Integral de la Lengua Inglesa. (Actualizado, 2016) Ministerio de Educación. Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona. Licenciatura en Educación.
Renner, M. (1996). Fighting for Survival. The Worldwatch Environmental Alert Series. W.W. Norton & Company. New York. London. pp. 1-13. https://www.routledge.com/The-Worldwatch-Environmental-Alert-Series/book-series/ECWEAS#
Rodney H. J. (2021). Viral Discourse. Cambridge Elements. Applied Linguistics ISSN 2633-5069 (online) ISSN 2633-5050 (print). Edited by Li Wei University College London and Zhu Hua. University of Birmingham. p. 28. https://www.cambridge.org/core/elements/abs/viral-discourse/21AB09E9D27AC77408ACEDC3E0F6BEC9#
Strickland, D. S. (1986). Listen Children. An Anthology of Black Literature. pp. 2-58. https://books.google.com.cu/books/about/Listen_Children.html?id=QNBXgAqTeCMC&redir_esc=y
Torres Cristina (2002) Descendientes de africanos en la Región de las Américas y equidad en materia de salud. Washington, D.C.: Organización Panamericana de la Salud. Rev Panam Salud Publica/Pan Am J Public Health 11(5/6)