A strategy to overcome educational technology for educational agents municipal education directorates

Main Article Content

Marisol Capote Areces
Milagros del Pilar Alea Díaz
Manuel Capote Castillo

Abstract

In this paper the essential aspects of a superación strategy are presented, elaborated by the main author in their master thesis without defending, have more than enough educational technology for the educational agents of the municipal direction of Consolación del Sur that it seeks to perfect their professional acting in this thematic one. Their structure conforms it actions for the prosecution of: digital documents, electronic presentations and calculation leaves, in a first moment. Then actions of an interactive course are included in the platform Moodle to supplement the superación of these agents that it responds to the education format at distance, semipresencial.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Capote Areces, M., Alea Díaz, M. del P., & Capote Castillo, M. (2014). A strategy to overcome educational technology for educational agents municipal education directorates. Mendive. Journal on Education, 12(3), 289–296. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/688
Section
ARTICLES

References

ADELL J, (1997): “Tendencias en educación en la sociedad de las tecnologías de la información” EDUTEC, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, nº 7, noviembre de 1997,

ÁLVAREZ, CARLOS (1993): “Didáctica: La escuela en la vida”, Editorial Pueblo y Educación, La Habana.

CAPOTE, MANUEL. (2008) “¿Qué resultados científicos se pueden obtener en una investigación educacional?”, disponible en http://www.monografías.com/trabajos64/ consultado en septiembre 2013.

CASADEVALL, ADRIANA (2006): “Estrategia de superación profesional para el perfeccionamiento de la comunicación pedagógica con enfoque personológico en los docentes de la carrera del profesor general integral de Secundaria Básica”, tesis doctoral, Villa Clara.

CASTELLANOS, BEATRIZ, ET al (2002): “Aprender y enseñar en la Escuela”. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana.

CASTILLO, TOMÁS (2004): “Un modelo para la dirección de la superación de los docentes desde la escuela secundaria básica”, Tesis doctoral, ICCP, La Habana.

DE ARMAS, NERELYS Y ALBERTO VALLE (2011): “Resultados científicos en la investigación educativa”, Editorial Pueblo y Educación. C. Habana.

HERRERA, ESPERANZA (2004): “Una concepción desarrolladora del diseño didáctico de cursos para la superación a distancia de profesores en ambientes virtuales de enseñanza – aprendizaje”. Material digitalizado. C. Habana.

LEVIA, ADRIA (2007): “Estrategia de superación semipresencial en la microuniversidad para los docentes de la educación especial que atienden a escolares con baja visión”, tesis doctoral, Villa Clara.

PÉREZ, LUIS ORLANDO ET AL (2011): “Tecnología Educativa”, Editorial Pueblo y Educación. C. Habana.

PONCE, ZENAIDA (2005): “El desempeño profesional pedagógico del tutor del docente en formación en la escuela primaria como microuniversidad”, tesis doctoral, Matanzas.