An approach to the theoretical backgrounds of a developing didactic c onception of the French Language teaching learning process in Exact Sciences Preuniversities

Main Article Content

Rafael Cabrera Cabrera
Juan Silvio Cabrera Albert

Abstract

To continue impr oving the teaching process of the French language to students in the second year of the Foreign Languages at the University of Pedagogical Sciences “Rafael Maria de Mendive Daumy”, Pinar del Río , it has been suggested a Methodological Alternative for the T eaching Language Career with French as Second Language for the development of communicative skills. This alternative refers the methodological orientations about how to use the alternative. Besides, it refers the definition of communicative tasks, and a se t of communicative tasks which ha ve been elaborated according to the objectives and contents of the French language program

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cabrera Cabrera, R., & Cabrera Albert, J. S. (2014). An approach to the theoretical backgrounds of a developing didactic c onception of the French Language teaching learning process in Exact Sciences Preuniversities. Mendive. Journal on Education, 13(1), 33–39. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/676
Section
ARTICLES

References

. Acosta, R.; Carvet, N.; Morejón, J.; Gómez, A. (2000) Metodología Interactiva del Lenguas, Pinar del Río.

. Breen, M. P. (1987) Learner Contributions to Task Design, en Candlin, C y D. Murphy (eds).

. Cabrera, R (2009) Alternativa metodológica para la enseñanza del Idioma Francés en el Instituto Preuniversitario de Ciencias Exactas “Federico Engels” de P. del Río, Tesis presentada en opción al título académico de Master en "Ciencias de la Educación".

. Candlin, C. y Murphy, D. (eds) (1987) Language Learning Tasks, en Lancaster Practical Papers in English Language Education. Vol. 7, N. J.: Prentice Hall.

. Castellanos, D. y otros (2001) Hacia una concepción de aprendizaje desarrollador, ISPEJV, Colección Proyectos, La Habana.

. González L., I (2005) Fundamentos del proceso - docente educativo de la Disciplina Inglés con Fines Específicos para las carreras económicas centrado en la tarea comunicativa desarrolladora especializada: una propuesta didáctica, Tesis presentada en opción al título académico de Master en "Ciencias de la Educación".

. González, R. F. y Valdés C. H. (1994) Psicología humanista: actualidad y desarrollo, Editorial de Ciencias Sociales, La Habana.

. Pulido A. (2008) Didáctica desarrolladora de lenguas extranjeras, Instituto Superior Pedagógico “Rafael María de Mendive”, Pinar del Río