Some present - day considerations about the reading processes, comprehension and text construction

Main Article Content

Noraima García Valdés
Amnevis Núñez Rodríguez

Abstract

This article is about the way how reading constitute s today a challenge in secondary school, so as to make the reading processes more efficient and how the processes of text comprehension and text construction are essential to develop reading skills. The better this component is developed in the lesson, the greater the su ccess of speaking and writing; this way the educator will contribute to develop the communicative competence in the oral and written forms of the language.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Valdés, N., & Núñez Rodríguez, A. (2013). Some present - day considerations about the reading processes, comprehension and text construction. Mendive. Journal on Education, 11(4), 410–415. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/625
Section
ARTICLES

References

- García Alzola, Ernesto Lengua y literatura. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana.1992. Pág. 117.

- Dezelus, Robert. Lecture dirigée: les Metamorphoses de Ovide. Cahiers Pedagógigues #54. Mai1965. Pág 15.

- Leyva Arias, Georgina. Español 7. Hablemos sobre la comprensión de la lectura. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana, 2007.Pág 7.

- Henríquez Ureña, Camila. Invitación a la lectura. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana.1975. Pág 168.

- Dezelus, Robert.Lecture dirigée: les Metamorphoses de Ovide, Cahiers Pédagogigues #54. Mai, 1965.

- Domínguez García, Ileana. Comunicación y discurso. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 2004.

- Eco, Humberto. Entre el autor y el texto, en interpretación y sobreinterpretación. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana,1982

- Eco, Humberto. Los límites de la interpretación. Editorial Lumen. Barcelona. 1992.

- García Alzola, Ernesto. Lengua y literatura. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 1992.

- Grass Gallo, Élida. Textos y abordajes. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 2002.

- Gayoso, Noemí. Español 2. Hablemos de lectura. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 2005.

- Gray. S, William. La enseñanza de la lectura y la escritura. Capítulo III. Editorial Pueblo y Educación. Ciudad de La Habana, 1970.