Stimulation of language in the preschool. Role of the family

Main Article Content

María del Pilar Silva Rodríguez

Abstract

This article makes reference about the study of the problems related with language and its stimul ation, approaching different focuses offered by those in favor of philosophical, psychological, pedagogic approaches, etc. It a lso stands out the necessity to prepare the family so that it can favor the stimulation of the language, because only with its ac tive conscious participation it is that one can maximize the integral development in the infants.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Silva Rodríguez, M. del P. (2013). Stimulation of language in the preschool. Role of the family. Mendive. Journal on Education, 11(2), 231–238. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/596
Section
ARTICLES
Author Biography

María del Pilar Silva Rodríguez, Universidad de Ciencias Pedagógicas “Rafael M. de Mendive.”

Profesora Asistente. Departamento. Educación Preescolar.

References

BENIERS, E. El lenguaje preescolar. Una visión teórica México. Ed. Trillas. Argentina – Colombia – España. (1985).

COLECTIVO DE AUTORES. Programa de Educación Preescolar para los niños de primero cuarto ciclos. (Primera parte). Editorial Pueblo y Educación. (1988).

GARCÍA D. La enseñanza de la Lengua Materna. Editorial Pueblo y Educación. España. Madrid. (1995).

ESTUDIOS GENERALES I: Lenguaje y Comunicación. Tomo I. Universidad Nacional Abierta. Caracas. Venezuela. (1999).

FIGUEREDO, E. Psicología del lenguaje. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. (1982).

GONZÁLEZ, R, F. Comunicación, Personalidad y desarrollo. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. (1995).

LEONTIEV, A. A. La lengua en los niños. Editorial Nauta. Moscú. (1991) (En ruso)

LISINA, M. I. La comunicación con los adultos en los niños hasta los 7 años de vida. En I. I. Iliasov y V. Ya. Liaudis, Antología de la psicología pedagógica y las edades. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. (1986).

_____________La génesis de las formas de comunicación. En V. Davidov, La psicología evolutiva y pedagógica en la URSS, antología. URSS. Editorial Progreso, La Habana. (1994).

LIUBLINSKAIA, A. A. A los educadores acerca del desarrollo del niño. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. (1992).

LURIA R. A. El lenguaje del desarrollo de los procesos psíquicos en el niño. Editorial Academia de Ciencias de la República Socialista Federativa Soviética Rusa. Moscú. (1956). (En ruso).

MARTÍNEZ MENDOZA F. Módulo. El desarrollo del lenguaje. CELEP, La Habana, soporte magnético. (2000).

_____________ Lenguaje Oral. Editorial Pueblo y Educación .La Habana (2004).

SOJIN, F. A. El desarrollo del lenguaje en los niños de edad preescolar – Editorial Pueblo y Educación. La Habana (1977).

VIGOSTKY, L. S. Obras completas. Tomo V. IX. Editorial Pueblo y Educación. La Habana (1982).

______________ Pensamiento y lenguaje. Editorial Pueblo y Educación. La Habana (1982). http://www.psicologialatina.com/s-apego.htm

NIMNICHT. (2005). Nuestro modelo de educación infantil. Disponible en: http://www.libreríapedagógica.com/infantilprimararhtml

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.