The use of portfolio in learning English for Professional Purposes. An experience applied with students of Forestry at the University of Pinar del Rio

Main Article Content

Iselys González López
Rogelio Robaina Pérez

Abstract

Pinar del Río, the Cuba ́s westernmost province well-known as the land of a gorgeous and charming nature and named as the Cuba’s Garden, declared by UNESCO, which possesses the largest forestry heritage of the country, scenic beauties which has traditionally inspired many painters from generation to generation. So, it ́s considered the cradle of the wider landscape painting movement of the country, a reality traced by its environment, by the tree as a symbol of life, time and culture, which hasn ́t been taken into account when managing the learning process to forestry students centered in the communicative specialized task. This article reveals the consideration of landscape paintings as English lessons content as a way and a need to make vivid the fact that wor ds do not symbolize what it is important leading to deep understanding, and to educate in the conservation of the environmental legacy to future generations from an artistic perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González López, I., & Robaina Pérez, R. (2011). The use of portfolio in learning English for Professional Purposes. An experience applied with students of Forestry at the University of Pinar del Rio. Mendive. Journal on Education, 10(1), 8–17. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/505
Section
ARTICLES

References

Ayes G. N. (2003) Medio Ambiente: impacto y desarrollo. Edit. Científico-Técnica. La Habana.

Cabrera, A. JS.(2004) Fundamentos de un sistema didáctico para la enseñanza del IFE centrado en los estilos de aprendizaje. Tesis presentada en opción al grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana. Cuba.

Corona C., D M. (1988) El perfeccionamiento de la enseñanza de lenguas extranjeras a estudiantes no filólogos en la educación superior cubana. Tesis presentada en opción al grado de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Ciudad de La Habana. Cuba.

Delmastro A. l. (2005) El uso del portafolio en la enseñanza de lenguas extranjeras: perspectiva del docente. Investigación y Postgrado. Vol. 20 No. 2 Universidad Pedagógica Experimental Libertador Caracas, Venezuela.

González L. I. (2005) Fundamentos del Proceso - Docente Educativo de la Disciplina Inglés con Fines Específicos para las carreras económicas centrado en la tarea comunicativa desarrolladora especializada: una propuesta didáctica. Tesis presentada en opción al título académico de Máster en Ciencias de al Educación. http://www.guerrillero.cu/index.php?option=com_content&view=article&id=4947:primer-eventoprovincial-tiburcio-lorenzo-razones-desde-el-horizonte http://www.mpinar.pinarte.cult.cu/instituciones/galeria/index_todo.htm Lovelock, C. (2002) Instant Feedback for Learner Training: Using Individual Assessment Cards. Forum Magazine. Vol. 40. No. 4. Modelo del Plan de Estudios de la Carrera de Ingeniería Forestal. MES, 2010. Programa Director de Inglés, Carrera de Ingeniería Forestal. Universidad de Pinar del Río, 2010.