The pedagogical context of overcoming and interdisciplinarity

Main Article Content

Norberto Valcárcel Izquierdo
Tomás Castillo Estrella

Abstract

This article addresses the issue of interdisciplinarity as a need of the times and in which the school should play an important role. Interdisciplinarity has become a new trend that is imposed on the conception of "knowing increasingly becoming less", ideal corresponding to a technocratic society that seeks to alienate the subject to serve their interests.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Valcárcel Izquierdo, N., & Castillo Estrella, T. (2003). The pedagogical context of overcoming and interdisciplinarity. Mendive. Journal on Education, 1(4), 270–275. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/49
Section
ARTICLES

References

Addine, F. (1997). La Formación Pedagógica. Conferencia dictada en el II Taller Internacional de Formación Pedagógica y Orientación Educacional. ISPEJV. La Habana: IPLAC.

Álvarez de Zayas, C. M. (1989). Fundamentos teóricos de la dirección del Proceso Docente Educativo en la Educación Superior Cubana. La Habana, Cuba: Editorial ENPES.

Añorga Morales, J. (1994). Glosario de Términos de la Educación Avanzada. La habana, Cuba: CENESEDA.

Añorga Morales, J. (1998). Mejoramiento Profesional y Humano. Material didáctico. La Habana, Cuba: IPLAC.

Noval Viqueira, E. (1998). Diseño curricular. Material Didáctico. La Habana, Cuba: Edit. Universidad de la Habana. Facultad de Educación a Distancia.

Piaget, P. S. (1997). Relación interdisciplinaria y sistema de ciencias. Moscú: Editorial Frosvescharie.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>