The method shaft projects integrator in the process of forming the teaching mode interdisciplinary performance at the initial stage

Main Article Content

Beatriz Páez Rodríguez
Ana Margarita González Ortega
Oneida Marín Cándano

Abstract

In this article is approached the practical viability of the method of projects for the contribution to the process of formation in the professional, pedagogic and interdisciplinary way of acting in the initial stage of the trainee teachers, which is inserted in the professional formation in the curricular and in the extracurricular field, so that the formation of the student be integral and inside the context.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Páez Rodríguez, B., González Ortega, A. M., & Marín Cándano, O. (2010). The method shaft projects integrator in the process of forming the teaching mode interdisciplinary performance at the initial stage. Mendive. Journal on Education, 8(3), 169–174. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/447
Section
ARTICLES

References

. Addine, F: Didáctica: Teoría y práctica

. Aguilera, R: La enseñanza por proyectos en la escuela.

Fiallo, J: La escuela histórico cultural, base del método de proyectos: una vía de lograr la Interdisciplinariedad en el proceso docente-educativo.

. Fiallo, J: La interdisciplinariedad en el currículo ¿Utopía o realidad? Universidad Estatal de Perú, 2001.

González D: “Alfredo M. Aguayo: Pedagogía, Didáctica de la escuela nueva y Pedagogía para escuelas normales”.

. Magnen A.: Los Proyectos en Educación, UNESCO-OREALC, IIPE, Santiago de Chile, 1992.

. Bosque R.: Tesis doctoral, Ciudad de la Habana, Cuba ,2001.

Most read articles by the same author(s)