Why do we need to study modern history at school?

Main Article Content

Pedro Luis González Rivera
Deogracia Hernández Rodríguez
José D. Martínez García

Abstract

Based on different doubts about the meaning of the contemporary historical knowledge, it is advisable to reflect on this theme. It is undeniable the necessity to get a whole understanding of the processes that take place around us, and for this it is essential to go to the theoretical tools that give the systematic study of the historical processes in the last two centuries. In the f ollowing writing we pretend to contribute some theoretical and methodological elements for the comprehension of the importance of the study of the historical contemporary problems in the school institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Rivera, P. L., Hernández Rodríguez, D., & Martínez García, J. D. (2007). Why do we need to study modern history at school?. Mendive. Journal on Education, 6(1), 53–57. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/263
Section
ARTICLES

References

Amín, S.Geopolítica del Imperialismo Contemporáneo. En: Borón, A. (Comp.). Nueva Hegemonía Mundial. CLACSO, B. Aires, Argentina, 2004:73- 110.

Borón, A. (Compilador). Nueva Hegemonía Mundial. CLACSO, Argentina, 2004.

Castro, F. El diálogo de civilizaciones. Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado, La Habana, 2007.

------------Cien horas con Fidel. Entrevista con I. Ramonet. 2006.

Chomsky, N. Los dilemas de la dominación. En: Borón, A. (Compilador). Nueva Hegemonía Mundial. CLACSO, Argentina, 2004: 15- 35.

González Rivera, PL. Modelo de capacitación desde la Historia Contemporánea, para los profesores en ejercicio de secundaria básica en Pinar del Río. Tesis de Doctorado, 2006.

………………………Evolución histórica de las relaciones internacionales contemporáneas: Cuba y la integración caribeña. Tesis de Maestría, FLACSO/Universidad de la Habana, 1999.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>