The teaching of spelling in children with learning difficulties
Main Article Content
Abstract
learning difficulties which influences in their best social development; it also approaches the wide possibilities that the mother tongue offers for the development of writing. It is also approaches the relation of teaching spelling with other language aspects and its incidence in the correction of children’s orthographic errors.
Downloads
Article Details
References
- ALARCOS LLORARCH, EMILIO. (et al). Universidad Para Todos Curso de Español. Editado por Juventud Rebelde. Ciudad Habana. 2000.
- CUBA MINISTERIO DE EDUCACIÓN. La enseñanza de la lengua materna en la escuela primaria/ Ministerio de Educación. Ciudad de la Habana. Editorial Pueblo y Educación. 1995.
- MAÑALICH, ROSARIO. Taller de la Palabra. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. 1999.
- TORRES GONZÁLEZ, MARTA (et al). Selección de lecturas sobre retardo en el desarrollo psíquico. Editorial Pueblo y Educación. 1990.
- VIGOTSKY. L. S. Pensamiento y lenguaje. La Habana. Editorial de Ciencias Sociales.
- VLASOVA, T. A. (et al). Niños con retardo en el desarrollo psíquico. Editorial Pueblo y Educación. 1992. Ciudad de la Habana.