The teaching of spelling in children with learning difficulties

Main Article Content

Iris Valdés Valdés

Abstract

The article approaches the importance of the work with spelling in children with
learning difficulties which influences in their best social development; it also approaches the wide possibilities that the mother tongue offers for the development of writing.  It is also approaches the relation of teaching spelling with other language aspects and its incidence in the correction of children’s orthographic errors.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Valdés Valdés, I. (2005). The teaching of spelling in children with learning difficulties. Mendive. Journal on Education, 3(4), 245–249. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/108
Section
ARTICLES

References

- ALARCOS LLORARCH, EMILIO. (et al). Universidad Para Todos Curso de Español. Editado por Juventud Rebelde. Ciudad Habana. 2000.

- CUBA MINISTERIO DE EDUCACIÓN. La enseñanza de la lengua materna en la escuela primaria/ Ministerio de Educación. Ciudad de la Habana. Editorial Pueblo y Educación. 1995.

- MAÑALICH, ROSARIO. Taller de la Palabra. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. 1999.

- TORRES GONZÁLEZ, MARTA (et al). Selección de lecturas sobre retardo en el desarrollo psíquico. Editorial Pueblo y Educación. 1990.

- VIGOTSKY. L. S. Pensamiento y lenguaje. La Habana. Editorial de Ciencias Sociales.

- VLASOVA, T. A. (et al). Niños con retardo en el desarrollo psíquico. Editorial Pueblo y Educación. 1992. Ciudad de la Habana.