Role of Education in job training. Some thoughts from the new Ecuadorian university
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
References
Comisión Gestora de la Universidad Nacional de Educación de Ecuador. (2014). Modelo Pedagógico de la Universidad Nacional de Educación . Azogues.
Consejo Nacinal de Planificación. (2013). Plan Nacional del Buen Vivir. Quito: Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo Senplades
Hakkarainen, K. (2009). Knowledge-practice perspective on technology-mediated learning. Finlandia: University of Helsinki, P.O. Box 9, Siltavuorenpenger 20R, SF-00014 University of Helsinki, Finland.
Nuthal, G. (2005). The Cultural Myths and Realities of Classroom Teaching and Learning: A Personal Journey. Teachers College Record, 895-934.
Paavola, S. L. (2009). Epistemological Foundations for CSCL: A Comparison of Three Models of Innovate Knowledge Communities. University of Helsinky:. Finlandia: Centre of Research on Networked Learning and Knowledge Building.
Pérez, A. (2012). Educarse en la era digital . Madrid: M
Pozo, J. (2014). Estrategias de aprendizaje en educación superior en un modelo curricular por competencias. Revista de la Educación Superior, Volume 43, Issue 172, Pages 123-144.
Presidencia de la República. (2010). Ley Orgánica de Educación Superior . Quito,Ecuador: Lexis S.A.
Senplades. (2013). Plan Nacional del Buen Vivir. Quito: Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo Senplades, 2013.
Siemens, G. (2005). Connectivism: a learning theory for the digital age. International Journal of Instruction Technology and Distance Learning, 3-10.
Varela, F. T. (1992). De Cuerpo Presente. Las ciencias cognitivas y la experiencia humana. Barcelona: Gedisa.
Wenger, E. W. (2009). Digital Habitats: stewarding technologies for communities. Londres: Portland: CPsquare.
Pozo, J. (2014). Estrategias de aprendizaje en educación superior en un modelo curricular por competencias. Revista de la Educación Superior, Volume 43, Issue 172, Pages 123-144.