Developers communicative situations: debate and educational workshop

Main Article Content

Marialina García Escobio
Teresa Iglesias Hernández
Marlén García Treche

Abstract

In this paper we refer to the debate and educational workshop as situations motivating and inspiring communication, through which an attractive and productive cognitive activity for students is encouraged, and present recommendations for implementation methodology effective, because they are "spaces" well they used that offer tremendous educational perspectives and help achieve an efficient communicative competence in students

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Escobio, M., Iglesias Hernández, T., & García Treche, M. (2003). Developers communicative situations: debate and educational workshop. Mendive. Journal on Education, 2(1), 50–53. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/77
Section
ARTICLES

References

-CHOMSKY, N. Teorías del lenguaje y teorías del aprendizaje. Jean Piaget. Barcelona: Grijalbo,1982. 120 p.

-GARCIA ESCOBIO, MARIALINA. La enseñanza comunicativa y su efectividad para el desarrollo de la motivación y la creatividad: una propuesta de aplicación en el programa de Español-Literatura de 10mo grado. 2000. 74 p.Tesis de Maestría. (Máster en Didáctica del Español y la Literatura). I.S.P. “Rafael M. de Mendive”, Pinar del Río, 2000.

-MIRABENT, GLORIA: Aquí talleres pedagógicos! pág. 64 . En Revista Pedagogía Cubana # 6. La Habana, junio, 1990.

- PEDAGOGIA 97 ( La Habana) . Aprendizaje y reflexión en el aula. Pilar Rico. 1997 –10 p.

- PEDAGOGIA 99 ( La Habana). Comunicación educativa. Ana María Fernández. 1999 –12 p.

Most read articles by the same author(s)