The interdisciplinary method, a need for quality environmental education

Main Article Content

Eduardo Toribio Lezcano Mederos
Angel Caridad Lugo Blanco
Yong Concepción Álvarez

Abstract

The curriculum of the Biology-Geography career offers the possibility to teachers to work with the interdisciplinary relations among the disciplines General Zoology, Anatomy and Physiology, Geology, Physic Geography, General Chemistry and General Physics, among others, establishing links among their main conceptual cores, which contribute to the integration of the contents and the integral formation of teachers-to-be in this career as well, to face an en vironmental education process with quality in their future professional labour.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Toribio Lezcano Mederos, E., Lugo Blanco, A. C., & Concepción Álvarez, Y. (2012). The interdisciplinary method, a need for quality environmental education. Mendive. Journal on Education, 10(4), 362–369. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/558
Section
ARTICLES

References

- Berger, Guy. (1975).Opiniones y realidades en "Interdisciplinariedad". México. Ed. Anuies.

- Centro de Estudios Educacionales. (2000) “Modelo General del Profesional de la Educación. Glosario de términos”. La Habana. Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona. Pág. 9.

- Chirino Ramos M. V. (2003) La interdisciplinariedad como principio en la formación profesional y su especificidad en la formación investigativa. La Habana. Facultad de Ciencias de la Educación, Cátedra de Didáctica. UCPEJV. - Fernández Pérez, M. (1994) Las tareas de la profesión de enseñar. México-España. Siglo veintiuno editores.

- Nuñez Jover J. (1999). Sobre la noción de interdisciplinariedad y los sistemas complejos", tomado de Epistemología, interdisciplinariedad y medicina. La Habana. Material inédito.

- Perera Cumerna, F. (2000) La formación interdisciplinaria del profesor de Ciencias: un ejemplo en la enseñanza aprendizaje de la Física. Tesis de aspirante al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana. - Vaideanu, George. (1987) La interdisciplinariedad en la enseñanza: ensayo y síntesis. Perspectivas. UNESCO. V XVII, No 4. (64). Pág. 531-544.

Most read articles by the same author(s)