The treatment of magnitudes as an interdisciplinary axis in the curriculum of the teacher of Exact Sciences

Main Article Content

Wladimir La O Moreno
Lázaro La O Moreno
Yuselis Martínez Ferro

Abstract

In this articlethe essential elements taken into consideration are: the required conceptual formation of teachers prepared for preuniversity education, the putting into practice of the crossdisciplinary-professional principle for the solution of a professional problem manifestedin the unfavorable state in theirformation and a crossdisciplinary acting in order to contribute to its possible solution.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
La O Moreno, W., La O Moreno, L., & Martínez Ferro, Y. (2009). The treatment of magnitudes as an interdisciplinary axis in the curriculum of the teacher of Exact Sciences. Mendive. Journal on Education, 7(4), 251–254. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/385
Section
ARTICLES

References

Abad, Luis; 2001. Relaciones interdisciplinarias en la clase de Química. En Evento Internacional de Pedagogía 2001.Cuba. C.I.E.-8.

Addine, Fátima; 1997.Alternativa para la organización de la práctica laboral-investigativa en los ISP. Tesis presentada en opción al grado científico de doctor en ciencias pedagógicas. La Habana, Cuba.

Addine Fernández, Fátima; s/f. Modelo para el diseño de las relaciones interdisciplinarias en la formación de profesionales de perfil amplio. Soporte magnético. Proyecto Didáctica.

Addine, Fátima. y García, Gilberto.; 2001. Formación Permanente de Profesores. Retos del Siglo XXI. En Pedagogía 2001, Curso Preevento. Curso 18. La Habana, Cuba.

Álvarez Pérez, Martha; 2001. La interdisciplinariedad en la enseñanza- aprendizaje de las Ciencias en el nivel Medio Básico. En Evento Internacional de Pedagogía 2001.Cuba. C.I.E.-115.

Perera, Fernando; 2000. El enfoque interdisciplinar-profesional en el diseño y el desarrollo del curso de Física para estudiantes de la Carrera de Biología. Tesis de Doctorado ISPEJV. La Habana.

La O Moreno, W.; 2005. Diseño de una estrategia didáctica para la elaboración del concepto magnitud en la escuela secundaria básica actual. Tesis de maestría. La Habana.

La O Moreno, W.; 2010. Modelo para el tratamiento didáctico del concepto magnitud en el proceso de formación del estudiante de la carrera Licenciatura en Educación, especialidad Ciencias Exactas. Tesis de doctorado. 2010.